Groep Heylen investeert in voedingsdistributeur Ronald Vandeputte | RetailDetail

Groep Heylen investeert in voedingsdistributeur Ronald Vandeputte

Groep Heylen investeert in voedingsdistributeur Ronald Vandeputte

Groep Heylen gaat investeren in voedingsdistributeur Ronald Vandeputte, om samen het bedrijf verder te ontwikkelen. Oprichter Ronald Vandeputte zal voortaan ook worden bijgestaan door twee extra zaakvoerders.

Groei met versterkte directie

De eerste nieuwkomer is Johan Steyaert, die al 25 jaar ervaring heeft met sales in de voedingssector. Zo werkte hij eerder bij Mars, Heinz, Johma, Westland & Ducros en richtte hij zelf Carapelli Belgium op.


Ook Gert Van de Water zal Ronald Vandeputte komen vervoegen. Hij startte 15 jaar geleden in een commerciële functie bij Carrefour Belgium en werkte ook nog voor bedrijven zoals McCormick, Deoleo, Dr. Oetker en Storck. Daar vervulde hij zowel marketing- als salesfuncties.


"We zijn ervan overtuigd dat door de combinatie van de reeds aanwezige knowhow, het portfolio, onze creativiteit en ervaring, we alle troeven in huis hebben om te slagen. We zijn samen niet aan ons proefstuk toe. We hebben de reputatie een tandem te zijn. Dit versterkt onze slagkracht om deze onderneming verder te laten groeien", aldus Gert Van de Water.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.