Groothandel CBG neemt Bisschops-Verachter over | RetailDetail

Groothandel CBG neemt Bisschops-Verachter over

Groothandel CBG neemt Bisschops-Verachter over

Ggroothandelsbedrijf Charlier-Brabo Group (CBG) uit Aartselaar heeft vandaag laten weten dat het sectorgenoot Bisschops-Verachter heeft overgenomen. Samen tellen de bedrijven, gespecialiseerd in de invoer en distributie van voeding, een kleine negentig medewerkers.

20.000m² food en non-food

CBG is een familiebedrijf voor de import en distributie van zowel food- als non-foodproducten en ontstond in 1985 uit een fusie van een aantal vennootschappen. De groep realiseert een omzet van meer dan 50 miljoen euro en telt zo’n 20.000m² aan magazijnen in Aartselaar bij Antwerpen.


In de voedingssector is Charlier-Brabo Group onder meer de exclusieve verdeler van de merken Dole, Elvea en Hero, terwijl het zich in de non-food richt op de productie en verhuur van verkoopautomaten en diens toebehoren (zoals gadgets en kauwgumballen).

 

Zowel merken als private labels

De acquisitie van Bisschops-Verachter past volgens food-manager Michel Van Malder perfect in de strategie van CBG om er steeds naar te streven marktleider en exclusief verdeler van merkproducten te zijn. Als specialist in conserven en droge voeding in de Benelux en Frankrijk, zou Bisschops-Verachter een sterke aanvulling op het merkenportfolio van de groep vormen.

 

Bisschops-Verachter focust zowel onder zijn huismerken (onder andere Avila, Violet en La Chasse) als onder eigen merken van grootwarenhuisketens op de marktsegmenten retail, catering en industrie. Verder vertegenwoordigt Bisschops-Verachter een aantal grote nationale merken uit Nederland, Frankrijk, Spanje en Italië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.