Groothandel CBG neemt Bisschops-Verachter over

Groothandel CBG neemt Bisschops-Verachter over

Ggroothandelsbedrijf Charlier-Brabo Group (CBG) uit Aartselaar heeft vandaag laten weten dat het sectorgenoot Bisschops-Verachter heeft overgenomen. Samen tellen de bedrijven, gespecialiseerd in de invoer en distributie van voeding, een kleine negentig medewerkers.

20.000m² food en non-food

CBG is een familiebedrijf voor de import en distributie van zowel food- als non-foodproducten en ontstond in 1985 uit een fusie van een aantal vennootschappen. De groep realiseert een omzet van meer dan 50 miljoen euro en telt zo’n 20.000m² aan magazijnen in Aartselaar bij Antwerpen.


In de voedingssector is Charlier-Brabo Group onder meer de exclusieve verdeler van de merken Dole, Elvea en Hero, terwijl het zich in de non-food richt op de productie en verhuur van verkoopautomaten en diens toebehoren (zoals gadgets en kauwgumballen).

 

Zowel merken als private labels

De acquisitie van Bisschops-Verachter past volgens food-manager Michel Van Malder perfect in de strategie van CBG om er steeds naar te streven marktleider en exclusief verdeler van merkproducten te zijn. Als specialist in conserven en droge voeding in de Benelux en Frankrijk, zou Bisschops-Verachter een sterke aanvulling op het merkenportfolio van de groep vormen.

 

Bisschops-Verachter focust zowel onder zijn huismerken (onder andere Avila, Violet en La Chasse) als onder eigen merken van grootwarenhuisketens op de marktsegmenten retail, catering en industrie. Verder vertegenwoordigt Bisschops-Verachter een aantal grote nationale merken uit Nederland, Frankrijk, Spanje en Italië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Back to top