GS1 en HighCo testen samen de Coupon Data Pool

GS1 en HighCo testen samen de Coupon Data Pool

Het Coupon Data Pool-project gaat over naar een volgende fase. Samen met een aantal bedrijven wil GS1 zijn Coupon Data Pool in de praktijk testen, om aan de hand daarvan een geoptimaliseerd datasysteem uit te werken voor het behandelen van coupons. Daartoe hebben GS1 Belgilux  en HighCo op 27 juni een samenwerkingsakkoord gesloten.


De eerste testen in laboratoriumomgeving worden momenteel gevoerd met de medewerking van Carrefour, Delhaize, Nestlé en Unilever. De volgende fase, voorzien voor begin oktober 2011, zal zich toespitsen op de ‘live’-toepassing van de Coupon Data Pool in één winkelpunt van Delhaize en één winkelpunt van Carrefour, in samenwerking met een aantal kortingbonuitgevers.


De doelstellingen zijn: het testen van de manier waarop bonnen in het systeem worden aangemaakt, de verwerking van de bonnen in de kassasystemen en de link met de aangekochte producten om van de korting te genieten. Vooral dit laatste geldt als de belangrijkste innovatie van het systeem.


GS1 Belgilux en HighCo slaan de handen in elkaar om tijdens de testfase de rust in de markt te garanderen en de deelname van bedrijven aan de test te vergemakkelijken. Kortingbonuitgevers die wensen deel te nemen aan de testen, worden uitgenodigd om contact op te nemen met GS1 Belgilux. GS1 Belgium & Luxembourg (voorheen EAN) ontwikkelt de GS1-standaarden voor onder meer automatische identificatie (barcodes en RFID). HighCo is op zijn beurt gespecialiseerd in marketing solutions (Store, Digital, Data). Het dienstenpakket omvat onder meer couponing, digital solutions en clearing.

Het Coupon Data Pool-project gaat over naar een volgende fase. Samen met een aantal bedrijven wil GS1 zijn Coupon Data Pool in de praktijk testen, om aan de hand daarvan een geoptimaliseerd datasysteem uit te werken voor het behandelen van coupons. Daartoe hebben GS1 Belgilux  en HighCo op 27 juni een samenwerkingsakkoord gesloten.


De eerste testen in laboratoriumomgeving worden momenteel gevoerd met de medewerking van Carrefour, Delhaize, Nestlé en Unilever. De volgende fase, voorzien voor begin oktober 2011, zal zich toespitsen op de ‘live’-toepassing van de Coupon Data Pool in één winkelpunt van Delhaize en één winkelpunt van Carrefour, in samenwerking met een aantal kortingbonuitgevers.


De doelstellingen zijn: het testen van de manier waarop bonnen in het systeem worden aangemaakt, de verwerking van de bonnen in de kassasystemen en de link met de aangekochte producten om van de korting te genieten. Vooral dit laatste geldt als de belangrijkste innovatie van het systeem.


GS1 Belgilux en HighCo slaan de handen in elkaar om tijdens de testfase de rust in de markt te garanderen en de deelname van bedrijven aan de test te vergemakkelijken. Kortingbonuitgevers die wensen deel te nemen aan de testen, worden uitgenodigd om contact op te nemen met GS1 Belgilux. GS1 Belgium & Luxembourg (voorheen EAN) ontwikkelt de GS1-standaarden voor onder meer automatische identificatie (barcodes en RFID). HighCo is op zijn beurt gespecialiseerd in marketing solutions (Store, Digital, Data). Het dienstenpakket omvat onder meer couponing, digital solutions en clearing.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour schrapt duizenden jobs ten voordele van e-commerce

23/01/2018

De Franse hypermarktgroep Carrefour gaat enkele duizenden werknemers op straat zetten, kondigde CEO Alexandre Bompard vandaag aan. Dankzij een nieuw transformatieplan, met nadruk op e-commerce, wil Carrefour "wereldleider in voedseltransitie" worden.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Back to top