GS1 en HighCo testen samen de Coupon Data Pool

GS1 en HighCo testen samen de Coupon Data Pool

Het Coupon Data Pool-project gaat over naar een volgende fase. Samen met een aantal bedrijven wil GS1 zijn Coupon Data Pool in de praktijk testen, om aan de hand daarvan een geoptimaliseerd datasysteem uit te werken voor het behandelen van coupons. Daartoe hebben GS1 Belgilux  en HighCo op 27 juni een samenwerkingsakkoord gesloten.


De eerste testen in laboratoriumomgeving worden momenteel gevoerd met de medewerking van Carrefour, Delhaize, Nestlé en Unilever. De volgende fase, voorzien voor begin oktober 2011, zal zich toespitsen op de ‘live’-toepassing van de Coupon Data Pool in één winkelpunt van Delhaize en één winkelpunt van Carrefour, in samenwerking met een aantal kortingbonuitgevers.


De doelstellingen zijn: het testen van de manier waarop bonnen in het systeem worden aangemaakt, de verwerking van de bonnen in de kassasystemen en de link met de aangekochte producten om van de korting te genieten. Vooral dit laatste geldt als de belangrijkste innovatie van het systeem.


GS1 Belgilux en HighCo slaan de handen in elkaar om tijdens de testfase de rust in de markt te garanderen en de deelname van bedrijven aan de test te vergemakkelijken. Kortingbonuitgevers die wensen deel te nemen aan de testen, worden uitgenodigd om contact op te nemen met GS1 Belgilux. GS1 Belgium & Luxembourg (voorheen EAN) ontwikkelt de GS1-standaarden voor onder meer automatische identificatie (barcodes en RFID). HighCo is op zijn beurt gespecialiseerd in marketing solutions (Store, Digital, Data). Het dienstenpakket omvat onder meer couponing, digital solutions en clearing.

Het Coupon Data Pool-project gaat over naar een volgende fase. Samen met een aantal bedrijven wil GS1 zijn Coupon Data Pool in de praktijk testen, om aan de hand daarvan een geoptimaliseerd datasysteem uit te werken voor het behandelen van coupons. Daartoe hebben GS1 Belgilux  en HighCo op 27 juni een samenwerkingsakkoord gesloten.


De eerste testen in laboratoriumomgeving worden momenteel gevoerd met de medewerking van Carrefour, Delhaize, Nestlé en Unilever. De volgende fase, voorzien voor begin oktober 2011, zal zich toespitsen op de ‘live’-toepassing van de Coupon Data Pool in één winkelpunt van Delhaize en één winkelpunt van Carrefour, in samenwerking met een aantal kortingbonuitgevers.


De doelstellingen zijn: het testen van de manier waarop bonnen in het systeem worden aangemaakt, de verwerking van de bonnen in de kassasystemen en de link met de aangekochte producten om van de korting te genieten. Vooral dit laatste geldt als de belangrijkste innovatie van het systeem.


GS1 Belgilux en HighCo slaan de handen in elkaar om tijdens de testfase de rust in de markt te garanderen en de deelname van bedrijven aan de test te vergemakkelijken. Kortingbonuitgevers die wensen deel te nemen aan de testen, worden uitgenodigd om contact op te nemen met GS1 Belgilux. GS1 Belgium & Luxembourg (voorheen EAN) ontwikkelt de GS1-standaarden voor onder meer automatische identificatie (barcodes en RFID). HighCo is op zijn beurt gespecialiseerd in marketing solutions (Store, Digital, Data). Het dienstenpakket omvat onder meer couponing, digital solutions en clearing.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top