Heineken neemt cidermerk Stassen over | RetailDetail

Heineken neemt cidermerk Stassen over

Heineken neemt cidermerk Stassen over

De Nederlandse groep Heineken neemt het Belgische cidermerk Stassen over voor een onbekend bedrag. Onze noorderburen roemen vooral de innovatieve geest van het Luikse bedrijf.

Twee Europese ciderreuzen smelten samen

Heinekens Chief Commercial Officer Alexis Nasard hoopt dat Stassen goed kan helpen om Heinekens positie in de snel groeiende cidermarkt te versterken: “Wereldwijd worden consumenten zich meer en meer bewust van cider en zijn unieke, verfrissende smaak. We zijn nu goed geplaatst om dat te verzilveren.”

 

Ook voor Stassen heeft de overname voordelen, weet managing director Philippe Stassen: “Door Stassen te integreren in de bedrijfsstructuur van Heineken en de kern van hun R&D-afdeling voor cider te worden, bouwen we onze voorsprong in het het topsegment van de cidermarkt uit. Dit is een mooie kans voor onze werknemers en voor onze vestiging in Aubel, die zich nog meer internationaal zal kunnen manifesteren.”

 

Alomtegenwoordig in Irish Pubs

Heineken heeft al langer een stevige vinger in de ciderpap: merken als Strongbow en Bulmers, welbekend bij iedereen die wel eens een Irish pub bezoekt, zitten al langer in de Nederlandse portefeuille. In België hadden de Nederlanders eerder al bierbrouwers Affligem en Alken-Maes overgenomen.

 

Stassen is vooral bekend van zijn ciders in allerlei smaken, maar heeft ook onder andere kinderchampagne Kidibul onder zijn vleugels. Met 60 hectare aan boomgaarden produceert het 117 jaar oude bedrijf meer dan 5000 ton appels per jaar, en is het een van de belangrijkste ciderproducenten van Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Kassaloos shoppen en betalen nu ook naar OKay

13/08/2018

Na de Spar-winkels van Colruyt Group kan je nu ook kassaloos winkelen bij OKay en OKay Compact. Met de app ‘Scan. Pay. Go.’ lopen shoppers de winkel uit zonder nog aan een kassa aan te hoeven schuiven.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Concurrentiewaakhond eist uitleg rond comeback Albert Heijn in Lokeren

09/08/2018

De Belgische Mededingingsautoriteit heeft Ahold Delhaize om informatie gevraagd nu dochter Albert Heijn nog dit jaar een winkel in Lokeren zal openen. Eerder moest het supermarktconcern zijn vestiging daar immers sluiten om groen licht te krijgen voor de megafusie.