Heineken neemt cidermerk Stassen over

Heineken neemt cidermerk Stassen over

De Nederlandse groep Heineken neemt het Belgische cidermerk Stassen over voor een onbekend bedrag. Onze noorderburen roemen vooral de innovatieve geest van het Luikse bedrijf.

Twee Europese ciderreuzen smelten samen

Heinekens Chief Commercial Officer Alexis Nasard hoopt dat Stassen goed kan helpen om Heinekens positie in de snel groeiende cidermarkt te versterken: “Wereldwijd worden consumenten zich meer en meer bewust van cider en zijn unieke, verfrissende smaak. We zijn nu goed geplaatst om dat te verzilveren.”

 

Ook voor Stassen heeft de overname voordelen, weet managing director Philippe Stassen: “Door Stassen te integreren in de bedrijfsstructuur van Heineken en de kern van hun R&D-afdeling voor cider te worden, bouwen we onze voorsprong in het het topsegment van de cidermarkt uit. Dit is een mooie kans voor onze werknemers en voor onze vestiging in Aubel, die zich nog meer internationaal zal kunnen manifesteren.”

 

Alomtegenwoordig in Irish Pubs

Heineken heeft al langer een stevige vinger in de ciderpap: merken als Strongbow en Bulmers, welbekend bij iedereen die wel eens een Irish pub bezoekt, zitten al langer in de Nederlandse portefeuille. In België hadden de Nederlanders eerder al bierbrouwers Affligem en Alken-Maes overgenomen.

 

Stassen is vooral bekend van zijn ciders in allerlei smaken, maar heeft ook onder andere kinderchampagne Kidibul onder zijn vleugels. Met 60 hectare aan boomgaarden produceert het 117 jaar oude bedrijf meer dan 5000 ton appels per jaar, en is het een van de belangrijkste ciderproducenten van Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Back to top