Heineken neemt cidermerk Stassen over

Heineken neemt cidermerk Stassen over

De Nederlandse groep Heineken neemt het Belgische cidermerk Stassen over voor een onbekend bedrag. Onze noorderburen roemen vooral de innovatieve geest van het Luikse bedrijf.

Twee Europese ciderreuzen smelten samen

Heinekens Chief Commercial Officer Alexis Nasard hoopt dat Stassen goed kan helpen om Heinekens positie in de snel groeiende cidermarkt te versterken: “Wereldwijd worden consumenten zich meer en meer bewust van cider en zijn unieke, verfrissende smaak. We zijn nu goed geplaatst om dat te verzilveren.”

 

Ook voor Stassen heeft de overname voordelen, weet managing director Philippe Stassen: “Door Stassen te integreren in de bedrijfsstructuur van Heineken en de kern van hun R&D-afdeling voor cider te worden, bouwen we onze voorsprong in het het topsegment van de cidermarkt uit. Dit is een mooie kans voor onze werknemers en voor onze vestiging in Aubel, die zich nog meer internationaal zal kunnen manifesteren.”

 

Alomtegenwoordig in Irish Pubs

Heineken heeft al langer een stevige vinger in de ciderpap: merken als Strongbow en Bulmers, welbekend bij iedereen die wel eens een Irish pub bezoekt, zitten al langer in de Nederlandse portefeuille. In België hadden de Nederlanders eerder al bierbrouwers Affligem en Alken-Maes overgenomen.

 

Stassen is vooral bekend van zijn ciders in allerlei smaken, maar heeft ook onder andere kinderchampagne Kidibul onder zijn vleugels. Met 60 hectare aan boomgaarden produceert het 117 jaar oude bedrijf meer dan 5000 ton appels per jaar, en is het een van de belangrijkste ciderproducenten van Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


AB InBev investeert kwart miljard in Nigeria

24/11/2017

Brouwer AB InBev gaat 250 miljoen euro investeren in Nigeria, om er een vierde brouwerij neer te poten. Die brouwerij wordt de op één na grootste van AB InBev in Afrika en moet volgend jaar al de deuren openen.

Aantal drankenhandels voorbije tien jaar met 6% gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6% gedaald, blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Het aantal drankenhandels met personeel is daarentegen wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Back to top