Heineken neemt cidermerk Stassen over | RetailDetail

Heineken neemt cidermerk Stassen over

Heineken neemt cidermerk Stassen over

De Nederlandse groep Heineken neemt het Belgische cidermerk Stassen over voor een onbekend bedrag. Onze noorderburen roemen vooral de innovatieve geest van het Luikse bedrijf.

Twee Europese ciderreuzen smelten samen

Heinekens Chief Commercial Officer Alexis Nasard hoopt dat Stassen goed kan helpen om Heinekens positie in de snel groeiende cidermarkt te versterken: “Wereldwijd worden consumenten zich meer en meer bewust van cider en zijn unieke, verfrissende smaak. We zijn nu goed geplaatst om dat te verzilveren.”

 

Ook voor Stassen heeft de overname voordelen, weet managing director Philippe Stassen: “Door Stassen te integreren in de bedrijfsstructuur van Heineken en de kern van hun R&D-afdeling voor cider te worden, bouwen we onze voorsprong in het het topsegment van de cidermarkt uit. Dit is een mooie kans voor onze werknemers en voor onze vestiging in Aubel, die zich nog meer internationaal zal kunnen manifesteren.”

 

Alomtegenwoordig in Irish Pubs

Heineken heeft al langer een stevige vinger in de ciderpap: merken als Strongbow en Bulmers, welbekend bij iedereen die wel eens een Irish pub bezoekt, zitten al langer in de Nederlandse portefeuille. In België hadden de Nederlanders eerder al bierbrouwers Affligem en Alken-Maes overgenomen.

 

Stassen is vooral bekend van zijn ciders in allerlei smaken, maar heeft ook onder andere kinderchampagne Kidibul onder zijn vleugels. Met 60 hectare aan boomgaarden produceert het 117 jaar oude bedrijf meer dan 5000 ton appels per jaar, en is het een van de belangrijkste ciderproducenten van Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.