Hier is RetailDetail Food nummer 12 | RetailDetail

Hier is RetailDetail Food nummer 12

Hier is RetailDetail Food nummer 12

Na een korte pauze is onze gepersonaliseerde foodkrant weer helemaal terug, klaar voor een boeiende tweede jaargang. In dit twaalfde nummer gaan we lokaal, want dat is het nieuwe normaal. 


Lokaal verankerd


Streekproducten en lokale marketing: supermarktondernemers weten er wel raad mee, zoals blijkt uit getuigenissen van winkeliers bij AD Delhaize, Carrefour market, Spar en Spegelaere. Zij zijn meer dan ooit verankerd in hun lokale gemeenschap. 


Dat ook grote retailers op een duurzame manier kunnen samenwerken met kleine streekproducenten, bewijst Carrefour Belgium, dat een charter opstelde om het partnership in goede banen te leiden. 


Verder in dit nummer: Jean-Jacques Vandenheede van Nielsen over slapende Europese foodretailers, Sophie Bôval en Luc Bormans van APLSIA over franchise en Luc Suykens van P&G over de consument. 


Wie ‘m nog niet in de brievenbus aantrof, kan RetailDetail Food nummer 12 hier online lezen

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.