Hogere prijzen zorgen voor winst bij Coca-Cola

Hogere prijzen zorgen voor winst bij Coca-Cola

Frisdrankenproducent Coca-Cola heeft in het tweede kwartaal van het huidige boekjaar een nettowinst behaald die een vijfde hoger lag dan een jaar eerder. Dat was te danken aan hogere prijzen en kostenbesparingen.

Lagere omzet

De nettowinst van Coca-Cola groeide met 20% naar 3,1 miljard dollar (2,8 miljard euro), ondanks een sterke dollar die de winsten in overzeese markten drukt. De totale omzet daalde mede daarom ook met 3% naar 12,16 miljard dollar (11 miljard euro). Die dalende omzet werd wel goedgemaakt door iets hogere prijzen en door te snijden in de kosten: eerder dit jaar kondigde Coca-Cola een herstructurering aan waarbij 1.800 banen verloren zouden gaan.

 

"Onze resultaten voor het tweede kwartaal waren in lijn met de verwachtingen en tonen blijvende vooruitgang in het herstellen van het momentum voor onze wereldwijde activiteiten", zegt CEO Muhtar Kent. De grootste groeier bij de dranken was Coca-Cola Zero dat met 6% groeide. Sprite groeide met 3%, Fanta 2% en Coca-Cola met 1%. Coca-Cola Light moest dan weer 7% achteruit, mogelijk onder druk van de nieuwere merken Zero en Coca-Cola Life.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Back to top