Hotelgroep PREM opent twee nieuwe Starbucks Coffee Corners

Hotelgroep PREM opent twee nieuwe Starbucks Coffee Corners

Het Leopold Hotel in Antwerpen en het gelijknamige hotel in Oudenaarde hebben een Starbucks Coffee Corner geopend. Voor de overkoepelende hoteleigenaar PREM Group is het de derde samenwerking met Starbucks.

Meesurfen op koffiehype

De Starbucks Coffee Corner is een koffiebar in de lounge van het hotel. "Ofwel geniet je van je koffie in de lounge of op ons terras, of je kan met de beker gewoon weer je weg in de stad voortzetten", zegt Nathalie Snauwaert, salesmanager van PREM Group.

 

"Het coffee to go-principe - rondlopen met een koffiebeker - is zeker bij jongeren een hype en richt zich in eerste instantie dan ook tot niet-hotelgasten. Maar met dit nieuwe initiatief willen we ook de drempel verlagen om hier binnen te stappen en met het hotel kennis te maken", ziet hotelmanager Bart Speleers meteen ook extra commerciële mogelijkheden.

 

PREM Group is met deze koffiebar niet aan haar proefstuk toe: in december vorig jaar opende de hotelgroep een Starbucks Coffee Corner in Hasselt, in haar Holiday Inn-vestiging. "En dat was van meet af een groot succes. We zien er toch dagelijks zo'n 300 mensen passeren voor een meeneemkoffie", vervolgt Snauwaert. "Daarom hebben we vrij snel beslist om ook een Starbucks Corner in ons Leopold Hotel in Oudenaarde en gelijktijdig ook in Leopold Hotel Antwerpen te openen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top