Hotelgroep PREM opent twee nieuwe Starbucks Coffee Corners | RetailDetail

Hotelgroep PREM opent twee nieuwe Starbucks Coffee Corners

Hotelgroep PREM opent twee nieuwe Starbucks Coffee Corners

Het Leopold Hotel in Antwerpen en het gelijknamige hotel in Oudenaarde hebben een Starbucks Coffee Corner geopend. Voor de overkoepelende hoteleigenaar PREM Group is het de derde samenwerking met Starbucks.

Meesurfen op koffiehype

De Starbucks Coffee Corner is een koffiebar in de lounge van het hotel. "Ofwel geniet je van je koffie in de lounge of op ons terras, of je kan met de beker gewoon weer je weg in de stad voortzetten", zegt Nathalie Snauwaert, salesmanager van PREM Group.

 

"Het coffee to go-principe - rondlopen met een koffiebeker - is zeker bij jongeren een hype en richt zich in eerste instantie dan ook tot niet-hotelgasten. Maar met dit nieuwe initiatief willen we ook de drempel verlagen om hier binnen te stappen en met het hotel kennis te maken", ziet hotelmanager Bart Speleers meteen ook extra commerciële mogelijkheden.

 

PREM Group is met deze koffiebar niet aan haar proefstuk toe: in december vorig jaar opende de hotelgroep een Starbucks Coffee Corner in Hasselt, in haar Holiday Inn-vestiging. "En dat was van meet af een groot succes. We zien er toch dagelijks zo'n 300 mensen passeren voor een meeneemkoffie", vervolgt Snauwaert. "Daarom hebben we vrij snel beslist om ook een Starbucks Corner in ons Leopold Hotel in Oudenaarde en gelijktijdig ook in Leopold Hotel Antwerpen te openen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.