IJsboerke moet afslanken. | RetailDetail

IJsboerke moet afslanken.

IJsboerke moet afslanken.

Even stond de toekomst van het IJsboerke op de helling. De groep achter het roomijsmerk, Belgian Icecream Group, werd begin 2010 in de verkoop gebracht door eigenaar NPM. Het investeerdersbevak van Albert Frère ziet daar nu evenwel van af en kiest in plaats daarvan voor een grondige sanering. Een derde van het totaal aantal jobs gaat echter verloren.

 

Op een buitengewone ondernemingsraad werd donderdag beslist dat er geen verkoop zal plaatsvinden. Om Belgian Icecream Group van de ondergang te redden zullen twee van de drie productie-eenheden worden gesloten. De volledige productie zal worden geconcentreerd in Tielen. Wegens die sanering zullen evenwel 162 van de 510 bestaande arbeidsplaatsen verloren gaan.

 

Belgian Icecream Group is de tweede grootste roomijsproducent in België, na Milcobel-dochter Ysco. De fabrikant produceert ijs onder de merken IJsboerke, Artic/Frisa, Moi en als private labels. Sinds 1997 ging het echter bergaf met de ijsjesmaker. Rond het nieuwe millennium was de afdeling Ijsboerke zelfs virtueel failliet. Stilaan komt BIG sindsdien weer boven water.
 

 

Bron: De Tijd

 

Meer: IJsboerke naar Unilever?

 

 

Even stond de toekomst van het IJsboerke op de helling. De groep achter het roomijsmerk, Belgian Icecream Group, werd begin 2010 in de verkoop gebracht door eigenaar NPM. Het investeerdersbevak van Albert Frère ziet daar nu evenwel van af en kiest in plaats daarvan voor een grondige sanering. Een derde van het totaal aantal jobs gaat echter verloren.

 

Op een buitengewone ondernemingsraad werd donderdag beslist dat er geen verkoop zal plaatsvinden. Om Belgian Icecream Group van de ondergang te redden zullen twee van de drie productie-eenheden worden gesloten. De volledige productie zal worden geconcentreerd in Tielen. Wegens die sanering zullen evenwel 162 van de 510 bestaande arbeidsplaatsen verloren gaan.

 

Belgian Icecream Group is de tweede grootste roomijsproducent in België, na Milcobel-dochter Ysco. De fabrikant produceert ijs onder de merken IJsboerke, Artic/Frisa, Moi en als private labels. Sinds 1997 ging het echter bergaf met de ijsjesmaker. Rond het nieuwe millennium was de afdeling Ijsboerke zelfs virtueel failliet. Stilaan komt BIG sindsdien weer boven water.
 

 

Bron: De Tijd

 

Meer: IJsboerke naar Unilever?

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Minister De Block wil gezondheidscodes op verpakkingen

19/02/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block bekijkt of het mogelijk is om eenvoudige labels op voedselverpakkingen te plaatsen, waardoor consumenten in een oogopslag kunnen zien of een product gezond is.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

Back to top