IJsboerke moet afslanken. | RetailDetail

IJsboerke moet afslanken.

IJsboerke moet afslanken.

Even stond de toekomst van het IJsboerke op de helling. De groep achter het roomijsmerk, Belgian Icecream Group, werd begin 2010 in de verkoop gebracht door eigenaar NPM. Het investeerdersbevak van Albert Frère ziet daar nu evenwel van af en kiest in plaats daarvan voor een grondige sanering. Een derde van het totaal aantal jobs gaat echter verloren.

 

Op een buitengewone ondernemingsraad werd donderdag beslist dat er geen verkoop zal plaatsvinden. Om Belgian Icecream Group van de ondergang te redden zullen twee van de drie productie-eenheden worden gesloten. De volledige productie zal worden geconcentreerd in Tielen. Wegens die sanering zullen evenwel 162 van de 510 bestaande arbeidsplaatsen verloren gaan.

 

Belgian Icecream Group is de tweede grootste roomijsproducent in België, na Milcobel-dochter Ysco. De fabrikant produceert ijs onder de merken IJsboerke, Artic/Frisa, Moi en als private labels. Sinds 1997 ging het echter bergaf met de ijsjesmaker. Rond het nieuwe millennium was de afdeling Ijsboerke zelfs virtueel failliet. Stilaan komt BIG sindsdien weer boven water.
 

 

Bron: De Tijd

 

Meer: IJsboerke naar Unilever?

 

 

Even stond de toekomst van het IJsboerke op de helling. De groep achter het roomijsmerk, Belgian Icecream Group, werd begin 2010 in de verkoop gebracht door eigenaar NPM. Het investeerdersbevak van Albert Frère ziet daar nu evenwel van af en kiest in plaats daarvan voor een grondige sanering. Een derde van het totaal aantal jobs gaat echter verloren.

 

Op een buitengewone ondernemingsraad werd donderdag beslist dat er geen verkoop zal plaatsvinden. Om Belgian Icecream Group van de ondergang te redden zullen twee van de drie productie-eenheden worden gesloten. De volledige productie zal worden geconcentreerd in Tielen. Wegens die sanering zullen evenwel 162 van de 510 bestaande arbeidsplaatsen verloren gaan.

 

Belgian Icecream Group is de tweede grootste roomijsproducent in België, na Milcobel-dochter Ysco. De fabrikant produceert ijs onder de merken IJsboerke, Artic/Frisa, Moi en als private labels. Sinds 1997 ging het echter bergaf met de ijsjesmaker. Rond het nieuwe millennium was de afdeling Ijsboerke zelfs virtueel failliet. Stilaan komt BIG sindsdien weer boven water.
 

 

Bron: De Tijd

 

Meer: IJsboerke naar Unilever?

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".