IJsboerke moet afslanken. | RetailDetail

IJsboerke moet afslanken.

IJsboerke moet afslanken.

Even stond de toekomst van het IJsboerke op de helling. De groep achter het roomijsmerk, Belgian Icecream Group, werd begin 2010 in de verkoop gebracht door eigenaar NPM. Het investeerdersbevak van Albert Frère ziet daar nu evenwel van af en kiest in plaats daarvan voor een grondige sanering. Een derde van het totaal aantal jobs gaat echter verloren.

 

Op een buitengewone ondernemingsraad werd donderdag beslist dat er geen verkoop zal plaatsvinden. Om Belgian Icecream Group van de ondergang te redden zullen twee van de drie productie-eenheden worden gesloten. De volledige productie zal worden geconcentreerd in Tielen. Wegens die sanering zullen evenwel 162 van de 510 bestaande arbeidsplaatsen verloren gaan.

 

Belgian Icecream Group is de tweede grootste roomijsproducent in België, na Milcobel-dochter Ysco. De fabrikant produceert ijs onder de merken IJsboerke, Artic/Frisa, Moi en als private labels. Sinds 1997 ging het echter bergaf met de ijsjesmaker. Rond het nieuwe millennium was de afdeling Ijsboerke zelfs virtueel failliet. Stilaan komt BIG sindsdien weer boven water.
 

 

Bron: De Tijd

 

Meer: IJsboerke naar Unilever?

 

 

Even stond de toekomst van het IJsboerke op de helling. De groep achter het roomijsmerk, Belgian Icecream Group, werd begin 2010 in de verkoop gebracht door eigenaar NPM. Het investeerdersbevak van Albert Frère ziet daar nu evenwel van af en kiest in plaats daarvan voor een grondige sanering. Een derde van het totaal aantal jobs gaat echter verloren.

 

Op een buitengewone ondernemingsraad werd donderdag beslist dat er geen verkoop zal plaatsvinden. Om Belgian Icecream Group van de ondergang te redden zullen twee van de drie productie-eenheden worden gesloten. De volledige productie zal worden geconcentreerd in Tielen. Wegens die sanering zullen evenwel 162 van de 510 bestaande arbeidsplaatsen verloren gaan.

 

Belgian Icecream Group is de tweede grootste roomijsproducent in België, na Milcobel-dochter Ysco. De fabrikant produceert ijs onder de merken IJsboerke, Artic/Frisa, Moi en als private labels. Sinds 1997 ging het echter bergaf met de ijsjesmaker. Rond het nieuwe millennium was de afdeling Ijsboerke zelfs virtueel failliet. Stilaan komt BIG sindsdien weer boven water.
 

 

Bron: De Tijd

 

Meer: IJsboerke naar Unilever?

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.