Jean-Pierre Roelands nieuwe directeur winkelconcepten bij Colruyt | RetailDetail

Jean-Pierre Roelands nieuwe directeur winkelconcepten bij Colruyt

Jean-Pierre Roelands nieuwe directeur winkelconcepten bij Colruyt

Jean-Pierre Roelands gaat op 1 juli 2013 aan de slag als directeur winkelconcepten bij Colruyt Group. Hij is op dit moment nog commercieel directeur van Colruyt en "zal zich vanuit zijn ervaring en zijn persoonlijke interesse in de komende jaren bezighouden met het vertalen van bewegingen en evoluties van winkelconcepten in de markt, naar de verschillende winkelconcepten van Colruyt Group".

Nieuwe functie: de retailmarkt in de gaten houden

“Ik heb de indruk dat ik bij Colruyt mijn taken volbracht heb. Ik voel dat het tijd is om wat meer achter de schermen te werken, en mijn jarenlange ervaring bij Colruyt en mijn commerciële feeling in dienst te stellen van collega’s”, verklaart Jean-Pierre Roelands zelf de switch.


Zijn huidige rol als commercieel directeur van de softdiscounter zal vanaf 1 juli in drie worden gedeeld: directie productgroep promotie (onder leiding van Tony De Bock), marketing en prijszetting. Huidig directeur-generaal Luc Rogge zal de drie diensten aansturen.

 

Roelands zal zelf in zijn nieuwe functie rapporteren aan Frans Colruyt, die als COO voor alle retailactiviteiten binnen Colruyt Group naar eigen zeggen vragende partij was voor een dergelijke ondersteuning.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dank zij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar opnieuw z’n marktaandeel licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.

Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.