Jean-Pierre Roelands nieuwe directeur winkelconcepten bij Colruyt

Jean-Pierre Roelands nieuwe directeur winkelconcepten bij Colruyt

Jean-Pierre Roelands gaat op 1 juli 2013 aan de slag als directeur winkelconcepten bij Colruyt Group. Hij is op dit moment nog commercieel directeur van Colruyt en "zal zich vanuit zijn ervaring en zijn persoonlijke interesse in de komende jaren bezighouden met het vertalen van bewegingen en evoluties van winkelconcepten in de markt, naar de verschillende winkelconcepten van Colruyt Group".

Nieuwe functie: de retailmarkt in de gaten houden

“Ik heb de indruk dat ik bij Colruyt mijn taken volbracht heb. Ik voel dat het tijd is om wat meer achter de schermen te werken, en mijn jarenlange ervaring bij Colruyt en mijn commerciële feeling in dienst te stellen van collega’s”, verklaart Jean-Pierre Roelands zelf de switch.


Zijn huidige rol als commercieel directeur van de softdiscounter zal vanaf 1 juli in drie worden gedeeld: directie productgroep promotie (onder leiding van Tony De Bock), marketing en prijszetting. Huidig directeur-generaal Luc Rogge zal de drie diensten aansturen.

 

Roelands zal zelf in zijn nieuwe functie rapporteren aan Frans Colruyt, die als COO voor alle retailactiviteiten binnen Colruyt Group naar eigen zeggen vragende partij was voor een dergelijke ondersteuning.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top