Jumbo richt Belgische vennootschap op | RetailDetail

Jumbo richt Belgische vennootschap op

Jumbo richt Belgische vennootschap op
Foto Jumbo

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

 

Nieuwe stap

De krant De Tijd ontdekte de nieuwe dochtervennootschap van de Nederlandse supermarktketen in een bijlage van het Belgisch Staatsblad. Hiermee zet de retailer dus een nieuwe stap richting Belgische markt. Geruchten over de Belgische ambities van Jumbo doken op in het najaar van 2017: toen beweerde het bedrijf nog dat het de eerste jaren geen concrete stappen zou zetten, maar vastgoedmakelaars vertelden aan RetailDetail dat de zoektocht naar wel dertig geschikte panden wel degelijk was begonnen.

 

Wat later bleek de keten zelfs al een pand te hebben gevonden, in een nieuw retailpark in het Limburgse Bree. Een officiële bevestiging kwam er nooit, ook al publiceerde Jumbo dit voorjaar wel een vacature voor een Belgische vastgoedmanager.

 

Jumbo is de nummer twee op de Nederlandse markt, na Albert Heijn. Het bedrijf is eigendom van de familie Van Eerd, die ook de restaurantketen La Place in handen heeft. Naast klassieke supermarkten die variëren van 800 tot 1800 m² heeft Jumbo ook kleinere Jumbo City stadswinkels en vier grote vestigingen van Jumbo Foodmarkt, winkels die horeca-elementen toevoegen om van winkelen een belevenis te maken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.