Bree krijgt Belgische primeur van Jumbo

Bree krijgt Belgische primeur van Jumbo
Foto: Jumbo

Supermarktketen Jumbo heeft zijn eerste Belgische vestiging beet: de retailer zal een pand betrekken in een nieuw retailpark in het Limburgse Bree, verneemt RetailDetail. De opening is wel nog niet voor morgen.

Drukbezette markt

Verschillende bronnen uit de vastgoedwereld bevestigen off the record aan onze redactie dat Jumbo zijn eerste engagement heeft genomen voor de Belgische markt. De Nederlandse supermarktketen gaat voor een pand van 1997 m² in een nieuw retailpark dat projectontwikkelaar Immo Bree Invest (Group GL) zal bouwen in Bree, in het noordoosten van de provincie Limburg. Het pand werd eerder al aangeboden aan andere Belgische supermarktspelers, maar die bleken niet geïnteresseerd. De gemeente met 15.000 inwoners, vlakbij de grens met Nederland, is immers qua foodretail een erg drukbezette markt: Aldi, Carrefour Market, Colruyt, Delhaize en Lidl baten er al winkels uit.

 

Tot nu toe houdt Jumbo vol dat het de Belgische markt wel bekijkt, maar dat het te vroeg is voor concrete stappen. Dat blijkt dus niet helemaal waar. Het klopt wel dat de opening van de winkel niet voor meteen zal zijn, aangezien het retailpark er nog niet staat. Het winkelproject heeft overigens de uitdrukkelijke steun van de gemeente Bree en zou ook spelers als McDonalds, Brico, H&M, AS Adventure en ZEB huisvesten.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top