Kandidaat-overnemers op bezoek bij Quick

Kandidaat-overnemers op bezoek bij Quick

Van de vijf kandidaten die interesse hadden in de overname van Quick, de fastfoodketen die sinds juni in de etalage staat, zouden er nog twee in de running zijn. Opmerkelijk: een van hen zou eveneens interesse tonen in restaurantketen Lunch Garden.

Twee Angelsaksische investeringsfondsen

Volgens financieel persbureau Bloomberg zouden de twee momenteel een groot aantal Quick-vestigingen bezoeken in Frankrijk en België, om zich een goed beeld te vormen van de markt en de toestand van de restaurants. Het zou gaan om het Britse TDR Capital en het Amerikaanse Oaktree Capital Management, al wil Quick dat nieuws bevestigen noch ontkennen.

 

Quick, dat sinds juni in de etalage staat, telt 379 restaurants in Frankrijk en 99 in ons land, realiseerde in 2014 een omzet van 1,03 miljard euro en zou 800 miljoen euro moeten opbrengen.

 

Ook interesse voor Lunch Garden?

Volgens de Franstalige zakenkrant L'Echo zou een van die twee investeringsfondsen overigens ook geïnteresseerd zijn in Lunch Garden, die andere restaurantketen die destijds onder de paraplu van GIB werd opgestart. Officieel staat Lunch Garden niet te koop, al doken er eind vorig jaar wel geruchten in die zin op. Feit is wel dat de twee grootaandeelhouders - het Nederlandse fonds H2 (50%) en het Belgische fonds Kebek (25%) - bezig zijn met een "strategische oefening" rond de restaurantketen die in ons land zo'n 70 vestigingen telt.

 

Gevraagd naar een reactie liet Annick Van Overstraeten, CEO van Lunch Garden (met een verleden bij Quick), aan L'Echo weten dat er "niets nieuws” te melden was: “Alle opties liggen op tafel om onze groei te financieren, met inbegrip van een status quo in het aandeelhouderschap”. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top