Kellogg waarschuwt voor kleinere groei

Kellogg waarschuwt voor kleinere groei

Het Amerikaanse Kellogg heeft er een moeilijk kwartaal opzitten: de producent van onder andere de bekende ontbijtgranen voelt zich dan ook genoodzaakt de verwachtingen rond de groei op lange termijn naar beneden bij te stellen.

Dieet-ontbijtgranen zijn 'passé'

Kellogg voorzag eerder een omzetgroei van gemiddeld 3 tot 4 procent op de lange termijn, maar het spreekt nu van 1 tot 2 procent. Vorig jaar daalde de omzet nog met 2 procent, terwijl Kellogg verwacht dat er dit jaar een status quo zal zijn.

 

Vooral in de Verenigde Staten heeft het bedrijf het bijzonder moeilijk. De vergelijkbare omzet bij ontbijtgranen daalde er met 7,7 procent en ook de snacksafdeling zag een terugval van 3,1 procent. Volgens het bedrijf richten te veel producten zich nog op gewichtsverlies, terwijl die trend voorbij is. Daarom gaan een aantal producten zich heroriënteren naar andere markten.

 

In het vierde kwartaal steeg de netto-omzet lichtjes met 0,3 procent naar 3,51 miljard dollar (3,1 miljard euro), maar het bedrijf maakte wel een verlies van 293 miljoen dollar (250 miljoen euro). Die was wel voor een groot deel te wijten aan aanpassingen aan het pensioenplan voor de werknemers. Een jaar eerder was dat nog een winst van 818 miljoen dollar (720 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

Filet Pur: Groot misbaar in het abattoir

15/09/2017

Iemand nog een stukje tournedos? Of toch liever een geraspte wortel? De vleessector maakte alweer geen al te beste beurt afgelopen week, en dat is RetailDetail Food niet ontgaan, zoals blijkt uit dit onmisbare overzicht van de FMCG-actualiteit.

Back to top