Konings neemt Nederlandse fabriek Hero over

Konings neemt Nederlandse fabriek Hero over

Drankenproducent Konings neemt een Nederlandse fabriek van de Zwitserse producent Hero over. Konings zal in Breda de merken van Hero blijven produceren, maar wil op termijn ook nieuwe klanten aantrekken.

Na glas, blik en brik nu ook petflessen

"De fabriek in Nederland heeft drie petfleslijnen voor gekoelde dranken en stelt vijftig mensen te werk", zegt topman Dirk Maris aan zakenkrant De Tijd. "Als de lokale ondernemingsraad en de vakbonden hun fiat geven, zullen we alle arbeiders en productielijnen overnemen." Een overnameprijs wordt niet bekendgemaakt.

 

Met deze overname voegt Konings, dat tot nog toe dranken in glazen flessen, brik en blik bottelde, nu ook petflessen aan zijn aanbod toe. Het bedrijf uit Zonhoven wil jaarlijks 50 miljoen flessen bottelen in Breda en gaat daarvoor op zoek naar extra klanten voor de fabriek. Die bottelt nu hoofdzakelijk voor de Nederlandse markt.

 

Sinds Konings in 2011 zijn jenevermerk Smeets verkocht, heeft het geen eigen merken meer in portefeuille. De groep produceert wel voor grote spelers als PepsiCo (Looza) en AB InBev (Stella Artois Cider), en nu dus ook voor het Zwitserse Hero, dat "strategische redenen" als motief geeft om de productie in Breda uit te besteden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top