Konings neemt Nederlandse fabriek Hero over | RetailDetail

Konings neemt Nederlandse fabriek Hero over

Konings neemt Nederlandse fabriek Hero over

Drankenproducent Konings neemt een Nederlandse fabriek van de Zwitserse producent Hero over. Konings zal in Breda de merken van Hero blijven produceren, maar wil op termijn ook nieuwe klanten aantrekken.

Na glas, blik en brik nu ook petflessen

"De fabriek in Nederland heeft drie petfleslijnen voor gekoelde dranken en stelt vijftig mensen te werk", zegt topman Dirk Maris aan zakenkrant De Tijd. "Als de lokale ondernemingsraad en de vakbonden hun fiat geven, zullen we alle arbeiders en productielijnen overnemen." Een overnameprijs wordt niet bekendgemaakt.

 

Met deze overname voegt Konings, dat tot nog toe dranken in glazen flessen, brik en blik bottelde, nu ook petflessen aan zijn aanbod toe. Het bedrijf uit Zonhoven wil jaarlijks 50 miljoen flessen bottelen in Breda en gaat daarvoor op zoek naar extra klanten voor de fabriek. Die bottelt nu hoofdzakelijk voor de Nederlandse markt.

 

Sinds Konings in 2011 zijn jenevermerk Smeets verkocht, heeft het geen eigen merken meer in portefeuille. De groep produceert wel voor grote spelers als PepsiCo (Looza) en AB InBev (Stella Artois Cider), en nu dus ook voor het Zwitserse Hero, dat "strategische redenen" als motief geeft om de productie in Breda uit te besteden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top