Konings neemt Nederlandse fabriek Hero over | RetailDetail

Konings neemt Nederlandse fabriek Hero over

Konings neemt Nederlandse fabriek Hero over

Drankenproducent Konings neemt een Nederlandse fabriek van de Zwitserse producent Hero over. Konings zal in Breda de merken van Hero blijven produceren, maar wil op termijn ook nieuwe klanten aantrekken.

Na glas, blik en brik nu ook petflessen

"De fabriek in Nederland heeft drie petfleslijnen voor gekoelde dranken en stelt vijftig mensen te werk", zegt topman Dirk Maris aan zakenkrant De Tijd. "Als de lokale ondernemingsraad en de vakbonden hun fiat geven, zullen we alle arbeiders en productielijnen overnemen." Een overnameprijs wordt niet bekendgemaakt.

 

Met deze overname voegt Konings, dat tot nog toe dranken in glazen flessen, brik en blik bottelde, nu ook petflessen aan zijn aanbod toe. Het bedrijf uit Zonhoven wil jaarlijks 50 miljoen flessen bottelen in Breda en gaat daarvoor op zoek naar extra klanten voor de fabriek. Die bottelt nu hoofdzakelijk voor de Nederlandse markt.

 

Sinds Konings in 2011 zijn jenevermerk Smeets verkocht, heeft het geen eigen merken meer in portefeuille. De groep produceert wel voor grote spelers als PepsiCo (Looza) en AB InBev (Stella Artois Cider), en nu dus ook voor het Zwitserse Hero, dat "strategische redenen" als motief geeft om de productie in Breda uit te besteden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.