Kraft en Heinz zien omzet dalen in hun laatste kwartaal apart | RetailDetail

Kraft en Heinz zien omzet dalen in hun laatste kwartaal apart

Kraft en Heinz zien omzet dalen in hun laatste kwartaal apart

De Amerikaanse voedingsreuzen Kraft en Heinz hebben hun omzet in het tweede kwartaal zien dalen. Beide bedrijven rapporteerden hun resultaten voor het laatst apart, want sinds deze zomer vormen ze samen de fusiegroep Kraft Heinz.

4 tot 5% lagere omzet

Kraft Foods boekte in het tweede kwartaal een omzet van 4,5 miljard dollar (ruim 4 miljard euro), 5% minder dan in dezelfde periode een jaar eerder. Ketchup- en soepproducent Heinz zag de omzet met 4% teruglopen tot 2,6 miljard dollar (2,3 miljard euro). Maar terwijl Kraft het kwartaal eindigde met een nettowinst van ruim een half miljard dollar dankzij kostenbesparingen, ging Heinz 164 miljoen dollar in het rood (onder meer door wisselkoerseffecten, want de operationele winst ging er wel op vooruit).

 

Voor beide bedrijven was het meteen de laatste keer dat ze als aparte entiteit rapporteerden over hun resultaten. Kraft Foods werd eind maart voor 10 miljard dollar overgenomen door Berkshire Hathaway, het investeringsvehikel van meester-belegger en miljardair Warren Buffett, en de Braziliaanse durfkapitalist 3G Capital.

 

Die lieten Kraft fuseren met ketchupproducent Heinz, die ze twee jaar geleden voor een slordige 28 miljard dollar hadden gekocht. Kraft Foods behoorde tot het wereldconcern Kraft, dat in 2012 werd opgesplitst in twee aparte bedrijven: Mondelez International en Kraft Foods (dat zich vooral op Noord-Amerika ging richten).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.