La Lorraine onderneming van het jaar

La Lorraine onderneming van het jaar

De bakkerijgroep La Lorraine uit Ninove is uitgeroepen tot Onderneming van het Jaar 2012. Het bedrijf boven onder andere de Panos-broodjeszaken haalde het in de finale van brouwer Duvel Moortgat, de uitzendorganisatie Actief en de staalbouwer Joris Ide.

Enorme omzetgroei

La Lorraine werd verkozen wegens de opmerkelijke expansie die het bedrijf liet optekenen. De voorbije vijftien jaar dikte de omzet gemiddeld 14% per jaar aan. Vorig jaar sloot de onderneming af met een totaal verkoopcijfer van 480 miljoen euro.

 

La Lorraine is marktleider in België voor dagvers brood en patisserie en levert dagelijks vanuit zeven productievestigingen aan meer dan 1500 verkooppunten. Daarnaast is het ook een belangrijke producent van diepgevroren broodspecialiteiten en broden verpakt onder beschermde atmosfeer. Via Panos heeft het bovendien zelf 232 winkelpunten in België.

 

Ernst&Young prijst ook Itineris

De award 'Onderneming van het Jaar' is een initiatief van bedrijfsconsulent Ernst & Young, die al sinds 1995 succesvolle Belgische bedrijven bekroont voor hun uitstekende prestaties. Vorig jaar ging de prijs naar de Kempense bouwmaterialengroep Soudal.

 

Naast de prijs voor Onderneming van het Jaar wordt ook een trofee voor de Beloftevolle Onderneming uitgereikt. Die ging dit jaar naar het softwarebedrijf Itineris uit Deurle, dat in 2011 een omzet van 13,8 miljoen euro realiseerde met 83 werknemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belangrijkste merken vorig jaar 4 procent duurder geworden

20/09/2017

De tien belangrijkste merken in de supermarkten zijn vorig jaar met 4,2 procent duurder geworden ten opzichte van een jaar eerder. Daarmee stijgen de prijzen in ons land veel sneller dan in de buurlanden. Het prijsverschil tussen huismerken en A-merken is ook nergens groter.

Colruyt lanceert digitaal platform voor voedingskeuzehulp

20/09/2017

De Colruyt Group lanceert vandaag het nieuwe digitale platform ‘Productzoeker’ met alle mogelijke informatie over de voedingsproducten van de huismerken binnen de groep. Zo moeten klanten eenvoudiger de juiste dieetkeuzes kunnen maken.

Koffiemaker Miko groeit sterk

20/09/2017

De Turnhoutse koffie- en kunststofgroep Miko is in de eerste helft van het jaar met meer dan 12% gegroeid en is goed op weg om zo voor de eerste keer een jaaromzet van meer dan 200 miljoen euro te halen.

Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole

20/09/2017

De groep Spadel gaat 12,8 miljoen euro investeren in de bottelarij Spa Monopole. Daar komt een volledige nieuwe bottelingslijn om de groei van de gearomatiseerde waters op te vangen. De uitbreiding moet in februari 2018 klaar zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Back to top