La Lorraine onderneming van het jaar | RetailDetail

La Lorraine onderneming van het jaar

La Lorraine onderneming van het jaar

De bakkerijgroep La Lorraine uit Ninove is uitgeroepen tot Onderneming van het Jaar 2012. Het bedrijf boven onder andere de Panos-broodjeszaken haalde het in de finale van brouwer Duvel Moortgat, de uitzendorganisatie Actief en de staalbouwer Joris Ide.

Enorme omzetgroei

La Lorraine werd verkozen wegens de opmerkelijke expansie die het bedrijf liet optekenen. De voorbije vijftien jaar dikte de omzet gemiddeld 14% per jaar aan. Vorig jaar sloot de onderneming af met een totaal verkoopcijfer van 480 miljoen euro.

 

La Lorraine is marktleider in België voor dagvers brood en patisserie en levert dagelijks vanuit zeven productievestigingen aan meer dan 1500 verkooppunten. Daarnaast is het ook een belangrijke producent van diepgevroren broodspecialiteiten en broden verpakt onder beschermde atmosfeer. Via Panos heeft het bovendien zelf 232 winkelpunten in België.

 

Ernst&Young prijst ook Itineris

De award 'Onderneming van het Jaar' is een initiatief van bedrijfsconsulent Ernst & Young, die al sinds 1995 succesvolle Belgische bedrijven bekroont voor hun uitstekende prestaties. Vorig jaar ging de prijs naar de Kempense bouwmaterialengroep Soudal.

 

Naast de prijs voor Onderneming van het Jaar wordt ook een trofee voor de Beloftevolle Onderneming uitgereikt. Die ging dit jaar naar het softwarebedrijf Itineris uit Deurle, dat in 2011 een omzet van 13,8 miljoen euro realiseerde met 83 werknemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.