La Lorraine onderneming van het jaar

La Lorraine onderneming van het jaar

De bakkerijgroep La Lorraine uit Ninove is uitgeroepen tot Onderneming van het Jaar 2012. Het bedrijf boven onder andere de Panos-broodjeszaken haalde het in de finale van brouwer Duvel Moortgat, de uitzendorganisatie Actief en de staalbouwer Joris Ide.

Enorme omzetgroei

La Lorraine werd verkozen wegens de opmerkelijke expansie die het bedrijf liet optekenen. De voorbije vijftien jaar dikte de omzet gemiddeld 14% per jaar aan. Vorig jaar sloot de onderneming af met een totaal verkoopcijfer van 480 miljoen euro.

 

La Lorraine is marktleider in België voor dagvers brood en patisserie en levert dagelijks vanuit zeven productievestigingen aan meer dan 1500 verkooppunten. Daarnaast is het ook een belangrijke producent van diepgevroren broodspecialiteiten en broden verpakt onder beschermde atmosfeer. Via Panos heeft het bovendien zelf 232 winkelpunten in België.

 

Ernst&Young prijst ook Itineris

De award 'Onderneming van het Jaar' is een initiatief van bedrijfsconsulent Ernst & Young, die al sinds 1995 succesvolle Belgische bedrijven bekroont voor hun uitstekende prestaties. Vorig jaar ging de prijs naar de Kempense bouwmaterialengroep Soudal.

 

Naast de prijs voor Onderneming van het Jaar wordt ook een trofee voor de Beloftevolle Onderneming uitgereikt. Die ging dit jaar naar het softwarebedrijf Itineris uit Deurle, dat in 2011 een omzet van 13,8 miljoen euro realiseerde met 83 werknemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


AB InBev investeert kwart miljard in Nigeria

24/11/2017

Brouwer AB InBev gaat 250 miljoen euro investeren in Nigeria, om er een vierde brouwerij neer te poten. Die brouwerij wordt de op één na grootste van AB InBev in Afrika en moet volgend jaar al de deuren openen.

Aantal drankenhandels voorbije tien jaar met 6% gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6% gedaald, blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Het aantal drankenhandels met personeel is daarentegen wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Back to top