La Place wil snel opnieuw uitbreiden

La Place wil snel opnieuw uitbreiden

La Place wil snel opnieuw uitbreiden
Shutterstock

Restaurantketen La Place wil in de nabije toekomst opnieuw heel wat nieuwe locaties openen en heropenen op oude locaties. Dat heeft directeur Bart van den Nieuwenhof gezegd tijdens een interview.

In gesprek met Hudson’s Bay

“Als je Lelystad voorbij rijdt naar het noorden kom je geen La Place meer tegen. Dat moet veranderen. We zijn ver met de gesprekken met de vastgoedeigenaren en nieuwe huurders van oude V&D-panden, maar we zijn bijvoorbeeld ook in gesprek met Hudson’s Bay”, zegt Van den Nieuwenhof in een gesprek met NRC.

 

Er wordt echter niet enkel gedacht aan de klassieke locaties voor de opening van nieuwe restaurants: “Ook langs snelwegen en op vliegvelden en stations willen we nieuwe restaurants openen, net als in het buitenland. Kom over zes maanden nog maar eens terug, ik voorzie dat er dan weer van alles is gebeurd.”

 

Daarnaast wordt er ook werk gemaakt van de uitbreiding van de relatie tussen La Place en Jumbo, de nieuwe eigenaar van de keten. Momenteel zijn de koffiebonen van La Place al te koop in de supermarkten van Jumbo en in de toekomst moet het aanbod producten nog worden uitgebreid. Ook andere manieren om elkaar te versterken worden onder de loep genomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.