Le Pain Quotidien is 160 miljoen euro waard

Le Pain Quotidien is 160 miljoen euro waard

Le Pain Quotidien is tegenwoordig 160 miljoen euro waard. Dat valt af te leiden uit de kapitaalverhoging die PQ Licensing, de vennootschap boven de Belgische bakkerijketen, onlangs doorvoerde.

Verwachte omzet: bijna 250 miljoen

Eind oktober stapte de Franse ondernemer Bruno Caron in het kapitaal van Le Pain Quotidien. De Bretoen nam het belang van 9% over van het Amerikaanse investeringsfonds Prentice Capital en tekende ook nog in op een kapitaalverhoging, waardoor hij 15% van het kapitaal in handen kreeg.

 

Volgens de wettelijk verplichte informatie die in het Belgisch Staatsblad is verschenen, werden er voor die kapitaalverhoging 1.326 nieuwe aandelen gecreëerd, tegen een prijs van 6.935 euro per stuk. Samen met de 22.866 bestaande aandelen brengt dat de totale waarde van Le Pain Quotidien op bijna 160 miljoen euro, zo berekende zakenkrant De Tijd.

 

Daarmee is de bakkerijketen, die in 1990 in Brussel werd opgericht en eind dit jaar 183 vestigingen in 15 landen zal tellen, uitgegroeid tot een zeer respectabele speler op de voedingsmarkt. Het bedrijf denkt dit jaar een omzet van bijna 250 miljoen euro te realiseren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top