Leonidas-CEO Robert Torck stapt na een jaar al op

Leonidas-CEO Robert Torck stapt na een jaar al op

Na net iets meer dan een jaar stapt Robert Torck al op als CEO van pralineproducent Leonidas. De topman is pas sinds april vorig jaar aan boord, maar het botst naar eigen zeggen met de familiale aandeelhouders. Torck was al de zesde CEO in amper tien jaar tijd.

"Niet altijd op zelfde golflengte"

De Griekse, familiale aandeelhouders waren niet te vinden voor de vernieuwingen die Robert Torck wilde doorvoeren bij de chocolatier, zo schrijft De Tijd. Zoals Torck reeds aangaf in het RetailDetail Magazine, poogde hij onder meer de sterke seizoengebondenheid van de pralines op te vangen met uitbreidingen van het assortiment en de introductie van Leonidas Cafés. De aandeelhouders zouden hier echter geen oren naar hebben gehad.

 

“Ik vertrek eind juni en ga een nieuwe uitdaging aan die beter past bij mijn profiel. Ik zat niet altijd op dezelfde golflengte als de raad van bestuur van Leonidas”, wilde Torck er zelf over kwijt. De marketeer was eerder onder meer werkzaam bij het Franse Intersnack, Unilever, Beiersdorf  en De Post. Wie zijn opvolger wordt, is nog niet bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belangrijkste merken vorig jaar 4 procent duurder geworden

20/09/2017

De tien belangrijkste merken in de supermarkten zijn vorig jaar met 4,2 procent duurder geworden ten opzichte van een jaar eerder. Daarmee stijgen de prijzen in ons land veel sneller dan in de buurlanden. Het prijsverschil tussen huismerken en A-merken is ook nergens groter.

Colruyt lanceert digitaal platform voor voedingskeuzehulp

20/09/2017

De Colruyt Group lanceert vandaag het nieuwe digitale platform ‘Productzoeker’ met alle mogelijke informatie over de voedingsproducten van de huismerken binnen de groep. Zo moeten klanten eenvoudiger de juiste dieetkeuzes kunnen maken.

Koffiemaker Miko groeit sterk

20/09/2017

De Turnhoutse koffie- en kunststofgroep Miko is in de eerste helft van het jaar met meer dan 12% gegroeid en is goed op weg om zo voor de eerste keer een jaaromzet van meer dan 200 miljoen euro te halen.

Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole

20/09/2017

De groep Spadel gaat 12,8 miljoen euro investeren in de bottelarij Spa Monopole. Daar komt een volledige nieuwe bottelingslijn om de groei van de gearomatiseerde waters op te vangen. De uitbreiding moet in februari 2018 klaar zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Back to top