Leonidas en IJsboerke werken samen voor ijspraline

Leonidas en IJsboerke werken samen voor ijspraline

Pralinemaker Leonidas gaat in samenwerking met IJsboerke een ijspraline op de markt brengen die te koop zal zijn in de supermarkten. Tot nu toe waren de producten van Leonidas enkel te vinden in de eigen chocoladewinkels.

Vanaf oktober te koop

Vanaf oktober zal de nieuwe ijspraline van IJsboerke en Leonidas in de winkelrekken liggen. Beide bedrijven hebben een jaar gewerkt aan de ontwikkeling. Voor IJsboerke is een samenwerking met een ander merk geen nieuw gegeven: zo werd er in samenwerking met Jules Destrooper ook al ijs ontwikkeld met de smaak van de bekende koekjes van het merk.

 

IJsboerke werd in 2013 overgenomen door Glacio en probeert sindsdien zijn marktaandeel op de ijsmarkt terug de hoogte in te drijven. Zo probeert het meer in te zetten op sociale media en beleving rond het merk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Back to top