Leonidas en IJsboerke werken samen voor ijspraline

Leonidas en IJsboerke werken samen voor ijspraline

Pralinemaker Leonidas gaat in samenwerking met IJsboerke een ijspraline op de markt brengen die te koop zal zijn in de supermarkten. Tot nu toe waren de producten van Leonidas enkel te vinden in de eigen chocoladewinkels.

Vanaf oktober te koop

Vanaf oktober zal de nieuwe ijspraline van IJsboerke en Leonidas in de winkelrekken liggen. Beide bedrijven hebben een jaar gewerkt aan de ontwikkeling. Voor IJsboerke is een samenwerking met een ander merk geen nieuw gegeven: zo werd er in samenwerking met Jules Destrooper ook al ijs ontwikkeld met de smaak van de bekende koekjes van het merk.

 

IJsboerke werd in 2013 overgenomen door Glacio en probeert sindsdien zijn marktaandeel op de ijsmarkt terug de hoogte in te drijven. Zo probeert het meer in te zetten op sociale media en beleving rond het merk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top