Leonidas opent nieuwe franchisewinkel in Waterloo | RetailDetail

Leonidas opent nieuwe franchisewinkel in Waterloo

Leonidas opent nieuwe franchisewinkel in Waterloo

Chocoladespecialist Leonidas opent eind november een nieuw verkooppunt in de Wellington-winkelgalerij, een strategisch gelegen galerij met een zestigtal winkels in het hart van het Waals-Brabantse Waterloo.

Zo'n 350 winkels in België

De winkel zal het volledige Leonidas-gamma (120 verschillende pralines, aangevuld met chocolade, roomijs en confiserie) verkopen en moet net op tijd open zijn om nog volop de Sinterklaasverkoop mee te pikken.

 

Leonidas werd in 1913 opgericht door Leonidas Kestekides en is intussen uitgegroeid tot een van de wereldleiders in de chocolaterie, met meer 1.300 verkooppunten in veertig landen verdeeld over vijf werelddelen. In ons land zijn er zo'n 350 Leonidas-winkels, zo goed als allemaal in franchise. Wereldwijd werken een kleine 10.000 mensen rechtstreeks en onrechtstreeks voor de groep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.