Lidl ambieert nieuwe vestiging in Waterschei | RetailDetail

Lidl ambieert nieuwe vestiging in Waterschei

Lidl ambieert nieuwe vestiging in Waterschei

Een dag nadat Lidl zijn volledig vernieuwde vestiging in Lanaken heeft heropend, werd bekend dat de discounter een vergunning heeft aangevraagd voor een nieuwbouw in Waterschei. Die moet op termijn de bestaande, te krap geworden vestiging vervangen.

Aan het Thor Park in Waterschei

Lidl heeft bij het Genkse stadsbestuur een vergunningsaanvraag ingediend om een nieuwe discount te bouwen aan de André Dumontlaan in Waterschei, op een steenworp van de Brico. Lidl heeft al er vier vestigingen, maar die in de Stalenstraat is met zijn 500 m² te klein geworden en uitbreiden zit er op die locatie niet in. "Op de André Dumontlaan zouden we willen gaan naar 1.200 m², waar we het nieuwe verhaal van Lidl willen brengen", zegt woordvoerder Pieterjan Rynwalt.

 

De nieuwe Lidl zou recht tegenover de toegangsweg naar het nog te bouwen wetenschapspark en bedrijventerrein Thor Park komen. Of daar ook plaats is voor retailactiviteiten, is nog niet duidelijk. "We gaan eerst het openbaar onderzoek afwachten", houdt economieschepen Erik Gerits in Het Belang van Limburg de boot nog even af.

 

Lanaken vernieuwd en uitgebreid

Nog in Limburg, in Lanaken meer bepaald, heeft Lidl gisteren zijn grondig gerenoveerde vestiging heropend. "We zijn erg tevreden over de locatie, vlakbij de drukke invalsweg vanuit Nederland. Maar de winkel was al een aantal jaar oud en niet langer aangepast aan onze nieuwe, moderne en strakke winkelstijl", aldus Rynwalt.

 

Daarom kreeg de vestiging een grondige renovatie en groeide tegelijk de verkoopsoppervlakte met bijna 20% tot 1.200 m². Dat gebeurde door de stockageruimte van plaats te veranderen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.