Lidl bouwt extra vestiging in Sint-Niklaas | RetailDetail

Lidl bouwt extra vestiging in Sint-Niklaas

Lidl bouwt extra vestiging in Sint-Niklaas

Warenhuisketen Lidl gaat dan toch een extra winkel bouwen in Sint-Niklaas. Vijf jaar geleden kreeg de groep al een bouwvergunning voor dezelfde site en kort daarop werden de toenmalige gebouwen gesloopt, maar sindsdien lag alles stil.

Nieuwe aanvraag (zonder appartementen)

Lidl heeft duidelijk iets met Sint-Niklaas: de keten heeft er al een vestiging in de Lamstraat, opende er eerder nog zijn Europees distributiecentrum (in het Europark) en plant nu ook een nieuwbouw in de Plezantstraat. Op het terrein van 1.800 m² zal een winkel verrijzen van 1.100 m² en komt er een parkeerterrein voor 81 wagens. Naast de in- en uitrit langs de Plezantstraat komt er een bijkomende uitrit met slagboom langs de kant van de aangrenzende nieuwe woonzone Filteint.

 

Eigenlijk kreeg de groep in 2012 al een bouwvergunning voor de site. Aan de straatkant moesten 15 appartementen komen met een doorgang naar het achterliggende warenhuis en parkeerterrein. Datzelfde jaar nog werd gestart met de afbraakwerken, maar toen werd het stil.

 

"We hebben inderdaad een nieuwe aanvraag ingediend om met de bouwwerken te kunnen beginnen", zegt Lidl-woordvoerder Pieterjan Rynwalt nu in de Wase editie van Het Nieuwsblad. "Het klopt ook dat de appartementen aan de kant van de Plezantstraat geen deel meer uitmaken van de aanvraag", maar er volgt geen uitleg over het waarom. "We hopen nog dit jaar met de werken te kunnen starten", bevestigt Rynwalt nog wel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.