Lidl bouwt "grootste distributiecentrum van Europa" in Spanje

Lidl bouwt "grootste distributiecentrum van Europa" in Spanje

Discounter Lidl gaat in het Spaanse Alcalá de Henares, in de regio van Madrid, een distributiecentrum bouwen met een oppervlakte van 71.800 m². Daarmee zou dat het grootste distributiecentrum van Europa worden.

Investering van 70 miljoen euro

Het distributiecentrum moet in de zomer van 2016 in gebruik genomen worden en zal vanaf dan meer dan 150 winkels in de regio bevoorraden. De volledige bouw moet in het najaar van 2017 afgerond zijn. Javier Suarez, die bij Lidl Spanje verantwoordelijk is voor expansie en vastgoed, zegt dat het distributiecentrum het meest technologisch vooruitstrevende en meest duurzame van heel Europa zal zijn.

 

Het distributiecentrum komt op de voormalige locatie van een Electrolux-fabriek en betekent een investering van 70 miljoen euro. Het zal in totaal werk gaan bieden aan 275 werknemers. Lidl investeerde in 2014 190 miljoen euro in Spanje en gaf sinds 2008 zelfs 1 miljard euro uit aan de uitbreiding in het land. Momenteel heeft de keten meer dan 530 winkels in Spanje, waar het zijn eerste filiaal in 1994 opende.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top