Lidl komt naar Antwerpse WATT-toren

Lidl komt naar Antwerpse WATT-toren

Lidl komt naar Antwerpse WATT-toren

Lidl (ver)bouwt een winkel op de gelijkvloerse verdieping van de WATT-toren, de voormalige Electrabeltoren aan het Harmoniepark in Antwerpen. Oorspronkelijk zou Albert Heijn daar zijn intrek nemen.

Half zo groot als ‘normale’ Lidl

Lidl is gestart met de verbouwing van de commerciële ruimte op de gelijkvloerse verdieping van de toren, die was voorbestemd om een Albert Heijn onderdak te geven. De fusie van Ahold en Delhaize doorkruiste dat plan echter, waarop Lidl wát graag in het gat sprong. De winkel wordt wel opvallend klein voor een Lidl: amper 900 m², terwijl een doorsnee Lidl al gauw 1.700 m² telt. Maar, zo klinkt het, “een toplocatie zoals deze konden we gewoon niet laten liggen. Bovendien was Lidl in de buurt nog niet vertegenwoordigd.”

 

“Omdat we met een bestaand pand werken is het voor ons een uitdaging om er een vestiging in te plaatsen”, zegt Julien Wathieu, woordvoerder van Lidl België en Luxemburg, in Gazet van Antwerpen. “Na de ruwbouw moet de eigenlijke invulling nog komen. Daarom duurt het iets langer, we verwachten tegen 24 januari de winkel te kunnen openen.”

 

De nieuwe vestiging wordt gebouwd volgens het 'LOF-principe' (Lidl of the Future): “Het assortiment is hetzelfde als in andere filialen, maar we zullen hard werken aan de beleving. Concreet betekent dat bredere gangpaden, hogere plafonds en veel lichtinval dankzij de grote glaspartijen die uitgeven op het Harmoniepark”, aldus nog Julien Wathieu.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Nestlé is de vier vingers van KitKat kwijt

23/04/2018

De vier ‘vingers’ van de chocoladereep KitKat zijn niet typisch genoeg om Nestlé het alleenrecht ervoor toe te kennen. Het Europees Gerechtshof beslecht zo een lange juridische strijd tussen KitKat en Leo.

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

23/04/2018

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.