Lidl komt naar Antwerpse WATT-toren

Lidl komt naar Antwerpse WATT-toren

Lidl (ver)bouwt een winkel op de gelijkvloerse verdieping van de WATT-toren, de voormalige Electrabeltoren aan het Harmoniepark in Antwerpen. Oorspronkelijk zou Albert Heijn daar zijn intrek nemen.

Half zo groot als ‘normale’ Lidl

Lidl is gestart met de verbouwing van de commerciële ruimte op de gelijkvloerse verdieping van de toren, die was voorbestemd om een Albert Heijn onderdak te geven. De fusie van Ahold en Delhaize doorkruiste dat plan echter, waarop Lidl wát graag in het gat sprong. De winkel wordt wel opvallend klein voor een Lidl: amper 900 m², terwijl een doorsnee Lidl al gauw 1.700 m² telt. Maar, zo klinkt het, “een toplocatie zoals deze konden we gewoon niet laten liggen. Bovendien was Lidl in de buurt nog niet vertegenwoordigd.”

 

“Omdat we met een bestaand pand werken is het voor ons een uitdaging om er een vestiging in te plaatsen”, zegt Julien Wathieu, woordvoerder van Lidl België en Luxemburg, in Gazet van Antwerpen. “Na de ruwbouw moet de eigenlijke invulling nog komen. Daarom duurt het iets langer, we verwachten tegen 24 januari de winkel te kunnen openen.”

 

De nieuwe vestiging wordt gebouwd volgens het 'LOF-principe' (Lidl of the Future): “Het assortiment is hetzelfde als in andere filialen, maar we zullen hard werken aan de beleving. Concreet betekent dat bredere gangpaden, hogere plafonds en veel lichtinval dankzij de grote glaspartijen die uitgeven op het Harmoniepark”, aldus nog Julien Wathieu.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dagvers nu ook in Brussel en Gent

24/01/2018

Na Antwerpen maakt de coöperatieve vereniging Dagvers, die gezonde en biologische maaltijden aan huis levert, bekend dat ze voortaan ook in Brussel en Gent actief zal zijn.

Frites Atelier van Sergio Herman wil Europa inpalmen

24/01/2018

De Frites Atelier-keten van kok Sergio Herman blijkt een succes: Gent en Brussel krijgen een eigen friettent voor ‘foodies’ en meer vestigingen zijn op komst. De volgende stap moet een uitbreiding naar steden als Barcelona en Berlijn worden.

Sterk Albert Heijn, stabiel Delhaize in vierde kwartaal

24/01/2018

Ahold Delhaize heeft er een degelijk vierde kwartaal op zitten, vooral dankzij sterke prestaties van Albert Heijn en Bol.com. In België blijft Delhaize ter plaatse trappelen.

Blind naar de supermarkt: AH en Carrefour werken aan toegankelijkheid

23/01/2018

Een supermarkt is een doolhof als je slecht ziet. Albert Heijn neemt daarom deel aan een ‘hackathon’ om boodschappen doen voor blinde of slechtziende shoppers toegankelijker te maken, terwijl bij Carrefour in Mons medewerkers zijn opgeleid om te helpen.

Carrefour schrapt duizenden jobs ten voordele van e-commerce

23/01/2018

De Franse hypermarktgroep Carrefour gaat enkele duizenden werknemers op straat zetten, kondigde CEO Alexandre Bompard vandaag aan. Dankzij een nieuw transformatieplan, met nadruk op e-commerce, wil Carrefour "wereldleider in voedseltransitie" worden.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Back to top