Lidl komt naar Antwerpse WATT-toren

Lidl komt naar Antwerpse WATT-toren

Lidl komt naar Antwerpse WATT-toren

Lidl (ver)bouwt een winkel op de gelijkvloerse verdieping van de WATT-toren, de voormalige Electrabeltoren aan het Harmoniepark in Antwerpen. Oorspronkelijk zou Albert Heijn daar zijn intrek nemen.

Half zo groot als ‘normale’ Lidl

Lidl is gestart met de verbouwing van de commerciële ruimte op de gelijkvloerse verdieping van de toren, die was voorbestemd om een Albert Heijn onderdak te geven. De fusie van Ahold en Delhaize doorkruiste dat plan echter, waarop Lidl wát graag in het gat sprong. De winkel wordt wel opvallend klein voor een Lidl: amper 900 m², terwijl een doorsnee Lidl al gauw 1.700 m² telt. Maar, zo klinkt het, “een toplocatie zoals deze konden we gewoon niet laten liggen. Bovendien was Lidl in de buurt nog niet vertegenwoordigd.”

 

“Omdat we met een bestaand pand werken is het voor ons een uitdaging om er een vestiging in te plaatsen”, zegt Julien Wathieu, woordvoerder van Lidl België en Luxemburg, in Gazet van Antwerpen. “Na de ruwbouw moet de eigenlijke invulling nog komen. Daarom duurt het iets langer, we verwachten tegen 24 januari de winkel te kunnen openen.”

 

De nieuwe vestiging wordt gebouwd volgens het 'LOF-principe' (Lidl of the Future): “Het assortiment is hetzelfde als in andere filialen, maar we zullen hard werken aan de beleving. Concreet betekent dat bredere gangpaden, hogere plafonds en veel lichtinval dankzij de grote glaspartijen die uitgeven op het Harmoniepark”, aldus nog Julien Wathieu.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.