Lidl komt naar Antwerpse WATT-toren

Lidl komt naar Antwerpse WATT-toren

Lidl (ver)bouwt een winkel op de gelijkvloerse verdieping van de WATT-toren, de voormalige Electrabeltoren aan het Harmoniepark in Antwerpen. Oorspronkelijk zou Albert Heijn daar zijn intrek nemen.

Half zo groot als ‘normale’ Lidl

Lidl is gestart met de verbouwing van de commerciële ruimte op de gelijkvloerse verdieping van de toren, die was voorbestemd om een Albert Heijn onderdak te geven. De fusie van Ahold en Delhaize doorkruiste dat plan echter, waarop Lidl wát graag in het gat sprong. De winkel wordt wel opvallend klein voor een Lidl: amper 900 m², terwijl een doorsnee Lidl al gauw 1.700 m² telt. Maar, zo klinkt het, “een toplocatie zoals deze konden we gewoon niet laten liggen. Bovendien was Lidl in de buurt nog niet vertegenwoordigd.”

 

“Omdat we met een bestaand pand werken is het voor ons een uitdaging om er een vestiging in te plaatsen”, zegt Julien Wathieu, woordvoerder van Lidl België en Luxemburg, in Gazet van Antwerpen. “Na de ruwbouw moet de eigenlijke invulling nog komen. Daarom duurt het iets langer, we verwachten tegen 24 januari de winkel te kunnen openen.”

 

De nieuwe vestiging wordt gebouwd volgens het 'LOF-principe' (Lidl of the Future): “Het assortiment is hetzelfde als in andere filialen, maar we zullen hard werken aan de beleving. Concreet betekent dat bredere gangpaden, hogere plafonds en veel lichtinval dankzij de grote glaspartijen die uitgeven op het Harmoniepark”, aldus nog Julien Wathieu.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

Back to top