Lidl komt naar Antwerpse WATT-toren

Lidl komt naar Antwerpse WATT-toren

Lidl (ver)bouwt een winkel op de gelijkvloerse verdieping van de WATT-toren, de voormalige Electrabeltoren aan het Harmoniepark in Antwerpen. Oorspronkelijk zou Albert Heijn daar zijn intrek nemen.

Half zo groot als ‘normale’ Lidl

Lidl is gestart met de verbouwing van de commerciële ruimte op de gelijkvloerse verdieping van de toren, die was voorbestemd om een Albert Heijn onderdak te geven. De fusie van Ahold en Delhaize doorkruiste dat plan echter, waarop Lidl wát graag in het gat sprong. De winkel wordt wel opvallend klein voor een Lidl: amper 900 m², terwijl een doorsnee Lidl al gauw 1.700 m² telt. Maar, zo klinkt het, “een toplocatie zoals deze konden we gewoon niet laten liggen. Bovendien was Lidl in de buurt nog niet vertegenwoordigd.”

 

“Omdat we met een bestaand pand werken is het voor ons een uitdaging om er een vestiging in te plaatsen”, zegt Julien Wathieu, woordvoerder van Lidl België en Luxemburg, in Gazet van Antwerpen. “Na de ruwbouw moet de eigenlijke invulling nog komen. Daarom duurt het iets langer, we verwachten tegen 24 januari de winkel te kunnen openen.”

 

De nieuwe vestiging wordt gebouwd volgens het 'LOF-principe' (Lidl of the Future): “Het assortiment is hetzelfde als in andere filialen, maar we zullen hard werken aan de beleving. Concreet betekent dat bredere gangpaden, hogere plafonds en veel lichtinval dankzij de grote glaspartijen die uitgeven op het Harmoniepark”, aldus nog Julien Wathieu.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top