Lidl lanceert 'Eet je slim'-actie voor studenten | RetailDetail

Lidl lanceert 'Eet je slim'-actie voor studenten

Lidl lanceert 'Eet je slim'-actie voor studenten

Om maximaal te presteren tijdens de blok en de examens moeten studenten andere voedingskeuzes maken. Met de 'Eet je slim'-actie, in samenwerking met VUB-professor Patrick Mullie, wil versdiscounter Lidl hen daarbij helpen.

 

"Optimale voeding essentieel"

"Examens zijn een topprestatie, vergelijkbaar met een tienkamp voor een atleet", zegt professor Patrick Mullie, voedingsexpert. "Voor elk examen moet men ongeacht of je 8, 18 of 24 bent net als voor een wedstrijd, maximaal presteren om te winnen. Om dit te doen is, naast training of studeren, een optimale voeding essentieel. Men eet voor het lopen van de 1500 meter ook geen friet en curryworst. Hetzelfde geldt voor de examens."

 

In opdracht van Lidl vroeg professor Mullie zo'n 350 studenten (18 tot 21 jaar) naar hun voedingsgewoonten. Daaruit blijkt dat quasi alle ondervraagden foute voedingskeuzes maken. Zo eet 99% van de studenten te weinig fruit en 94% te weinig groenten, terwijl de meesten dan weer te veel vlees, frisdranken, suikers en verzadigde vetzuren consumeren.

 

'Eet je slim'-actie

IJzer, magnesium, calcium, vitamine C en B1 zijn essentieel voor een goed energiepeil en concentratievermogen om maximaal te presteren, maar net die micronutriënten blijken onvoldoende evenwichtig aanwezig te zijn in de voedingskeuze van de studenten. Er zou vooral een tekort zijn aan magnesium, calcium en Vitamine B1.

 

Daarom selecteerde professor Mullie voor Lidl een reeks producten die in alle supermarkten van de keten makkelijk herkenbaar zijn aan het speciale 'Eet je slim'-logo.

 

"Met de 'Eet je slim'-actie tonen we aan dat een gezonde keuze, om beter te studeren en de kansen op goede examens te maximaliseren, eenvoudig is en niet duur hoeft te zijn. Een dag slim en gezond eten kan al tegen de kostprijs van één goedkope maaltijd op restaurant", zegt Pieterjan Rynwalt, woordvoerder van Lidl.

 

"Eerder onderzoek van Lidl en professor Mullie bij studenten toont immers aan dat drempelverlagende maatregelen zoals prijs en keuzecomfort studenten gemakkelijker motiveren om slimme voedingskeuzes te maken."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.