Lidl lanceert 'Eet je slim'-actie voor studenten

Lidl lanceert 'Eet je slim'-actie voor studenten

Om maximaal te presteren tijdens de blok en de examens moeten studenten andere voedingskeuzes maken. Met de 'Eet je slim'-actie, in samenwerking met VUB-professor Patrick Mullie, wil versdiscounter Lidl hen daarbij helpen.

 

"Optimale voeding essentieel"

"Examens zijn een topprestatie, vergelijkbaar met een tienkamp voor een atleet", zegt professor Patrick Mullie, voedingsexpert. "Voor elk examen moet men ongeacht of je 8, 18 of 24 bent net als voor een wedstrijd, maximaal presteren om te winnen. Om dit te doen is, naast training of studeren, een optimale voeding essentieel. Men eet voor het lopen van de 1500 meter ook geen friet en curryworst. Hetzelfde geldt voor de examens."

 

In opdracht van Lidl vroeg professor Mullie zo'n 350 studenten (18 tot 21 jaar) naar hun voedingsgewoonten. Daaruit blijkt dat quasi alle ondervraagden foute voedingskeuzes maken. Zo eet 99% van de studenten te weinig fruit en 94% te weinig groenten, terwijl de meesten dan weer te veel vlees, frisdranken, suikers en verzadigde vetzuren consumeren.

 

'Eet je slim'-actie

IJzer, magnesium, calcium, vitamine C en B1 zijn essentieel voor een goed energiepeil en concentratievermogen om maximaal te presteren, maar net die micronutriënten blijken onvoldoende evenwichtig aanwezig te zijn in de voedingskeuze van de studenten. Er zou vooral een tekort zijn aan magnesium, calcium en Vitamine B1.

 

Daarom selecteerde professor Mullie voor Lidl een reeks producten die in alle supermarkten van de keten makkelijk herkenbaar zijn aan het speciale 'Eet je slim'-logo.

 

"Met de 'Eet je slim'-actie tonen we aan dat een gezonde keuze, om beter te studeren en de kansen op goede examens te maximaliseren, eenvoudig is en niet duur hoeft te zijn. Een dag slim en gezond eten kan al tegen de kostprijs van één goedkope maaltijd op restaurant", zegt Pieterjan Rynwalt, woordvoerder van Lidl.

 

"Eerder onderzoek van Lidl en professor Mullie bij studenten toont immers aan dat drempelverlagende maatregelen zoals prijs en keuzecomfort studenten gemakkelijker motiveren om slimme voedingskeuzes te maken."

Tags: