Lidl lokt toekomstige werknemers naar de film

Lidl lokt toekomstige werknemers naar de film

De supermarktketen Lidl organiseert op zaterdag 7 februari een jobdag in het Antwerpse Metropolis-cinemacomplex. Wie afkomt op een van de 41 vacatures krijgt er meteen twee cinematickets bovenop.

Supermarktketen wil 41 vacatures invullen

Lidl wil via het evenement 7 filiaalleiders en 34 assistent-filiaalleiders aanwerven voor Groot-Antwerpen, het Waasland en Vlaams-Brabant. Het gaat om mensen die verantwoordelijk zijn voor het aansturen van het winkelteam en voor het realiseren van goede omzetcijfers.

 

Van de kandidaat-filiaalleiders verwacht Lidl dat ze een diploma van bachelor kunnen voorleggen of een gelijkwaardige ervaring kunnen bewijzen. Voor de assistent-filiaalleiders volstaat een afgeronde middelbare opleiding en enige leidinggevende ervaring - bijvoorbeeld als teamleider - bij voorkeur in de retail. Zij zullen vooral in het winkelpunt zelf worden ingezet, waar ze een verlengstuk zijn van de filiaalleiders.

 

Lidl zal op het evenement meer informatie geven over de openstaande functies en sollicitatiegesprekken afnemen. Wie eraan deelneemt, krijgt alvast een duo cinematicket. Op die manier willen we de lijn leggen met de aangename werksfeer bij Lidl, heet het. Lidl stelt in België zowat 5.300 mensen tewerk, van wie 3.000 met een verkoopopdracht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top