Lidl opent medio 2016 derde vestiging in Aalst

Lidl opent medio 2016 derde vestiging in Aalst

Lidl wil midden 2016 een nieuwe vestiging openen aan het Burgemeestersplein in Aalst, in het leegstaande Match-winkelpand. De Match sloot in juni 2014 de deuren door de zware concurrentie van de Albert Heijn even verderop.

Strategische locatie

Warenhuisketen Lidl heeft het pand nu gekocht om er een van de grootste supermarkten van Aalst (1.400 m²) te openen, zegt woordvoerder Pieterjan Rynwalt. "We hebben nu de nodige vergunningsaanvragen ingediend in de hoop midden 2016 te kunnen openen. In het pand komt onder meer een bakkerij en een uitgebouwde afdeling met verse groenten en fruit."

 

De nieuwe winkel (de derde Lidl in Aalst, naast die aan de Albrechtlaan en op de Hopmarkt) is strategisch gelegen: "Het is een interessante locatie omdat alle andere ketens een winkel in de nabije omgeving hebben. Colruyt, Albert Heijn en Delhaize liggen langs dezelfde weg. Straks wij ook." En daar stopt het volgens Rynwalt niet: "We zijn nog op zoek naar een ruimte in de richting van Erpe-Mere om een winkel te openen."

 

Ook Decathlon en Media Markt gesignaleerd in Aalst

Naar verluidt zijn ook Albert Heijn - dat al een winkel heeft in de Pontstraat (die echter stilaan uit zijn voegen barst) - en sportketen Decathlon naarstig op zoek naar een geschikte vestiging in Aalst. De dienst Economie van de stad bevestigt alvast de interesse van beide retailers.

 

Dat geldt ook voor elektroketen Media Markt, voor wie de regio tussen Gent en Brussel nog een blinde vlek is: "Daar willen we graag iets aan doen, maar het lukt maar niet in Aalst. We zijn al een hele tijd op zoek naar een geschikt pand tussen 2.000 en 3.500 m², maar tot nu toe zonder succes", zegt Jeannique De Saedeleer, woordvoerder van Media Markt. Misschien vormt het nieuwe retailpark aan de Tragel wel de gedroomde oplossing.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top