Lidl opent medio 2016 derde vestiging in Aalst | RetailDetail

Lidl opent medio 2016 derde vestiging in Aalst

Lidl opent medio 2016 derde vestiging in Aalst

Lidl wil midden 2016 een nieuwe vestiging openen aan het Burgemeestersplein in Aalst, in het leegstaande Match-winkelpand. De Match sloot in juni 2014 de deuren door de zware concurrentie van de Albert Heijn even verderop.

Strategische locatie

Warenhuisketen Lidl heeft het pand nu gekocht om er een van de grootste supermarkten van Aalst (1.400 m²) te openen, zegt woordvoerder Pieterjan Rynwalt. "We hebben nu de nodige vergunningsaanvragen ingediend in de hoop midden 2016 te kunnen openen. In het pand komt onder meer een bakkerij en een uitgebouwde afdeling met verse groenten en fruit."

 

De nieuwe winkel (de derde Lidl in Aalst, naast die aan de Albrechtlaan en op de Hopmarkt) is strategisch gelegen: "Het is een interessante locatie omdat alle andere ketens een winkel in de nabije omgeving hebben. Colruyt, Albert Heijn en Delhaize liggen langs dezelfde weg. Straks wij ook." En daar stopt het volgens Rynwalt niet: "We zijn nog op zoek naar een ruimte in de richting van Erpe-Mere om een winkel te openen."

 

Ook Decathlon en Media Markt gesignaleerd in Aalst

Naar verluidt zijn ook Albert Heijn - dat al een winkel heeft in de Pontstraat (die echter stilaan uit zijn voegen barst) - en sportketen Decathlon naarstig op zoek naar een geschikte vestiging in Aalst. De dienst Economie van de stad bevestigt alvast de interesse van beide retailers.

 

Dat geldt ook voor elektroketen Media Markt, voor wie de regio tussen Gent en Brussel nog een blinde vlek is: "Daar willen we graag iets aan doen, maar het lukt maar niet in Aalst. We zijn al een hele tijd op zoek naar een geschikt pand tussen 2.000 en 3.500 m², maar tot nu toe zonder succes", zegt Jeannique De Saedeleer, woordvoerder van Media Markt. Misschien vormt het nieuwe retailpark aan de Tragel wel de gedroomde oplossing.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.