Lidl opent Solid Outlet Store in Temse

Lidl opent Solid Outlet Store in Temse

Discounter Lidl heeft een originele oplossing gevonden voor zijn winkelpand in Temse, dat al bijna drie jaar leeg staat sinds de verhuizing van de lokale vestiging: het opende er zopas een permanente outlet voor food en non-food.

Nu ook voeding in outlet

Sinds vrijdag verkoopt Lidl in Temse een aantal producten tegen sterk verlaagde prijzen in de Solid Outlet Store. "De winkel zal daar zowel partijen voeding als non-food tegen sterk gereduceerde prijzen verkopen, zoals het een outlet-winkel betaamt", zegt Pieterjan Rynwalt, woordvoerder van Lidl.

 

Een kleine drie jaar geleden verhuisde het Lidl-filiaal in Temse van de Paterstraat naar een groter pand in de Pastoor Boelstraat, maar de discounter vond geen koper of huurder voor het oude pand. Af en toe organiseerde Lidl er dan maar outlet-verkopen van onverkochte non-food stocks.

 

Nu komt daar ook voeding bij en zal de outlet doorlopend open zijn: "De winkel wordt opgestart met een permanent karakter en zal elke maandag tot zaterdag open zijn van 9 tot 18 uur", bevestigt Pieterjan Rynwalt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Back to top