Lidl weer stapje dichter bij Belgische webshop | RetailDetail

Lidl weer stapje dichter bij Belgische webshop

Lidl weer stapje dichter bij Belgische webshop

De Duitse discounter Lidl heeft grote plannen voor e-commerce in de lage landen: zowel in Nederland als in België zijn er de voorbije dagen stappen gezet die dergelijke ambitie verraden. Een concrete startdatum is er evenwel nog niet.

"Concreet onderzoeken"

Lidl heeft zich zopas immers aangesloten bij BeCommerce, de Belgische vereniging voor bedrijven die actief online verkopen. Dat is een opmerkelijke stap, aangezien Lidl België momenteel nog niets online verkoopt. Desgevraagd bevestigt woordvoerder Pieterjan Rynwalt dat Lidl "inmiddels in de volgende fase zit, waarbij we concreet onderzoeken hoe we dat dan best organiseren en welke productengroepen daarvoor in aanmerking komen."

 

Volgens de woordvoerder van de Duitse keten moet de toetreding tot BeCommerce dan ook vooral gezien worden als een informatieve stap: "We willen immers via het lidmaatschap ook beroep doen op de beschikbare kennis binnen de organisatie. We willen uiteraard immers leren uit de ervaringen van anderen."

 

"Senior manager online" gezocht

In Nederland is Lidl dan weer op zoek naar een 'senior manager online' voor zijn hoofdkantoor in Huizen. Volgens Twinkle gaat die "een belangrijke rol spelen bij het opzetten en uitrollen van de e-commerceactiviteiten van Lidl Nederland". Bij onze Noorderburen is Lidl wel al (beperkt) online aanwezig: de Duitse discounter verkoopt er wijn, foto's en reizen. Daarvoor heeft het specifieke websites opgericht, zoals Lidl-reizen.nl.

 

Duitse klanten van Lidl kunnen op de website van de keten al flink wat artikelen kopen, een groot deel daarvan zijn zelfs enkel online te koop. Lidl verkoopt in Duitsland onder andere fietsen, boeken, koelkasten en zwembaden online.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top