Lidl weer stapje dichter bij Belgische webshop | RetailDetail

Lidl weer stapje dichter bij Belgische webshop

Lidl weer stapje dichter bij Belgische webshop

De Duitse discounter Lidl heeft grote plannen voor e-commerce in de lage landen: zowel in Nederland als in België zijn er de voorbije dagen stappen gezet die dergelijke ambitie verraden. Een concrete startdatum is er evenwel nog niet.

"Concreet onderzoeken"

Lidl heeft zich zopas immers aangesloten bij BeCommerce, de Belgische vereniging voor bedrijven die actief online verkopen. Dat is een opmerkelijke stap, aangezien Lidl België momenteel nog niets online verkoopt. Desgevraagd bevestigt woordvoerder Pieterjan Rynwalt dat Lidl "inmiddels in de volgende fase zit, waarbij we concreet onderzoeken hoe we dat dan best organiseren en welke productengroepen daarvoor in aanmerking komen."

 

Volgens de woordvoerder van de Duitse keten moet de toetreding tot BeCommerce dan ook vooral gezien worden als een informatieve stap: "We willen immers via het lidmaatschap ook beroep doen op de beschikbare kennis binnen de organisatie. We willen uiteraard immers leren uit de ervaringen van anderen."

 

"Senior manager online" gezocht

In Nederland is Lidl dan weer op zoek naar een 'senior manager online' voor zijn hoofdkantoor in Huizen. Volgens Twinkle gaat die "een belangrijke rol spelen bij het opzetten en uitrollen van de e-commerceactiviteiten van Lidl Nederland". Bij onze Noorderburen is Lidl wel al (beperkt) online aanwezig: de Duitse discounter verkoopt er wijn, foto's en reizen. Daarvoor heeft het specifieke websites opgericht, zoals Lidl-reizen.nl.

 

Duitse klanten van Lidl kunnen op de website van de keten al flink wat artikelen kopen, een groot deel daarvan zijn zelfs enkel online te koop. Lidl verkoopt in Duitsland onder andere fietsen, boeken, koelkasten en zwembaden online.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.