Lidl weer stapje dichter bij Belgische webshop

Lidl weer stapje dichter bij Belgische webshop

De Duitse discounter Lidl heeft grote plannen voor e-commerce in de lage landen: zowel in Nederland als in België zijn er de voorbije dagen stappen gezet die dergelijke ambitie verraden. Een concrete startdatum is er evenwel nog niet.

"Concreet onderzoeken"

Lidl heeft zich zopas immers aangesloten bij BeCommerce, de Belgische vereniging voor bedrijven die actief online verkopen. Dat is een opmerkelijke stap, aangezien Lidl België momenteel nog niets online verkoopt. Desgevraagd bevestigt woordvoerder Pieterjan Rynwalt dat Lidl "inmiddels in de volgende fase zit, waarbij we concreet onderzoeken hoe we dat dan best organiseren en welke productengroepen daarvoor in aanmerking komen."

 

Volgens de woordvoerder van de Duitse keten moet de toetreding tot BeCommerce dan ook vooral gezien worden als een informatieve stap: "We willen immers via het lidmaatschap ook beroep doen op de beschikbare kennis binnen de organisatie. We willen uiteraard immers leren uit de ervaringen van anderen."

 

"Senior manager online" gezocht

In Nederland is Lidl dan weer op zoek naar een 'senior manager online' voor zijn hoofdkantoor in Huizen. Volgens Twinkle gaat die "een belangrijke rol spelen bij het opzetten en uitrollen van de e-commerceactiviteiten van Lidl Nederland". Bij onze Noorderburen is Lidl wel al (beperkt) online aanwezig: de Duitse discounter verkoopt er wijn, foto's en reizen. Daarvoor heeft het specifieke websites opgericht, zoals Lidl-reizen.nl.

 

Duitse klanten van Lidl kunnen op de website van de keten al flink wat artikelen kopen, een groot deel daarvan zijn zelfs enkel online te koop. Lidl verkoopt in Duitsland onder andere fietsen, boeken, koelkasten en zwembaden online.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top