Lidl weer stapje dichter bij Belgische webshop | RetailDetail

Lidl weer stapje dichter bij Belgische webshop

Lidl weer stapje dichter bij Belgische webshop

De Duitse discounter Lidl heeft grote plannen voor e-commerce in de lage landen: zowel in Nederland als in België zijn er de voorbije dagen stappen gezet die dergelijke ambitie verraden. Een concrete startdatum is er evenwel nog niet.

"Concreet onderzoeken"

Lidl heeft zich zopas immers aangesloten bij BeCommerce, de Belgische vereniging voor bedrijven die actief online verkopen. Dat is een opmerkelijke stap, aangezien Lidl België momenteel nog niets online verkoopt. Desgevraagd bevestigt woordvoerder Pieterjan Rynwalt dat Lidl "inmiddels in de volgende fase zit, waarbij we concreet onderzoeken hoe we dat dan best organiseren en welke productengroepen daarvoor in aanmerking komen."

 

Volgens de woordvoerder van de Duitse keten moet de toetreding tot BeCommerce dan ook vooral gezien worden als een informatieve stap: "We willen immers via het lidmaatschap ook beroep doen op de beschikbare kennis binnen de organisatie. We willen uiteraard immers leren uit de ervaringen van anderen."

 

"Senior manager online" gezocht

In Nederland is Lidl dan weer op zoek naar een 'senior manager online' voor zijn hoofdkantoor in Huizen. Volgens Twinkle gaat die "een belangrijke rol spelen bij het opzetten en uitrollen van de e-commerceactiviteiten van Lidl Nederland". Bij onze Noorderburen is Lidl wel al (beperkt) online aanwezig: de Duitse discounter verkoopt er wijn, foto's en reizen. Daarvoor heeft het specifieke websites opgericht, zoals Lidl-reizen.nl.

 

Duitse klanten van Lidl kunnen op de website van de keten al flink wat artikelen kopen, een groot deel daarvan zijn zelfs enkel online te koop. Lidl verkoopt in Duitsland onder andere fietsen, boeken, koelkasten en zwembaden online.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".