Lidl wil klanten overtuigen dat het kwaliteit verkoopt | RetailDetail

Lidl wil klanten overtuigen dat het kwaliteit verkoopt

Lidl wil klanten overtuigen dat het kwaliteit verkoopt

Lidl is dan wel een discounter, toch wil het niet bekend staan als goedkoop. Daarom is het in Duitsland begonnen met een nieuwe campagne die moet aantonen dat de winkels kwaliteit verkopen. Het is nog niet bekend of de campagne ook buiten Duitsland zal gevoerd worden.

Nieuw online platform

In de nieuwe campagne stelt Lidl de vraag hoe we kunnen herkennen wanneer iets goed is. "Dat iets goed is weten we niet omdat iemand ons dat zegt en ook niet omdat iedereen het goed vindt. Of omdat het bijzonder duur is", stelt Lidl in een reclamespot. Volgens Lidl bepalen we zelf wat goed is.

 

De campagne hangt samen met de lancering van een nieuw online platform. Daar toont Lidl over de verschillende productcategorieën heen waarom het assortiment dat in de winkels wordt verkocht ook van goede kwaliteit is en niet enkel goedkoop.

 

Niet enkel de kwaliteit van de producten wordt onder de loep genomen: ook de manier van werken van het bedrijf wordt uit de doeken gedaan, met aandacht voor tewerkstelling en duurzaamheid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".