Lidl wil klanten overtuigen dat het kwaliteit verkoopt | RetailDetail

Lidl wil klanten overtuigen dat het kwaliteit verkoopt

Lidl wil klanten overtuigen dat het kwaliteit verkoopt

Lidl is dan wel een discounter, toch wil het niet bekend staan als goedkoop. Daarom is het in Duitsland begonnen met een nieuwe campagne die moet aantonen dat de winkels kwaliteit verkopen. Het is nog niet bekend of de campagne ook buiten Duitsland zal gevoerd worden.

Nieuw online platform

In de nieuwe campagne stelt Lidl de vraag hoe we kunnen herkennen wanneer iets goed is. "Dat iets goed is weten we niet omdat iemand ons dat zegt en ook niet omdat iedereen het goed vindt. Of omdat het bijzonder duur is", stelt Lidl in een reclamespot. Volgens Lidl bepalen we zelf wat goed is.

 

De campagne hangt samen met de lancering van een nieuw online platform. Daar toont Lidl over de verschillende productcategorieën heen waarom het assortiment dat in de winkels wordt verkocht ook van goede kwaliteit is en niet enkel goedkoop.

 

Niet enkel de kwaliteit van de producten wordt onder de loep genomen: ook de manier van werken van het bedrijf wordt uit de doeken gedaan, met aandacht voor tewerkstelling en duurzaamheid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.