Lidl wil klanten overtuigen dat het kwaliteit verkoopt

Lidl wil klanten overtuigen dat het kwaliteit verkoopt

Lidl is dan wel een discounter, toch wil het niet bekend staan als goedkoop. Daarom is het in Duitsland begonnen met een nieuwe campagne die moet aantonen dat de winkels kwaliteit verkopen. Het is nog niet bekend of de campagne ook buiten Duitsland zal gevoerd worden.

Nieuw online platform

In de nieuwe campagne stelt Lidl de vraag hoe we kunnen herkennen wanneer iets goed is. "Dat iets goed is weten we niet omdat iemand ons dat zegt en ook niet omdat iedereen het goed vindt. Of omdat het bijzonder duur is", stelt Lidl in een reclamespot. Volgens Lidl bepalen we zelf wat goed is.

 

De campagne hangt samen met de lancering van een nieuw online platform. Daar toont Lidl over de verschillende productcategorieën heen waarom het assortiment dat in de winkels wordt verkocht ook van goede kwaliteit is en niet enkel goedkoop.

 

Niet enkel de kwaliteit van de producten wordt onder de loep genomen: ook de manier van werken van het bedrijf wordt uit de doeken gedaan, met aandacht voor tewerkstelling en duurzaamheid.

Tags: