RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

De innovatiedrang van Carrefour

icon
Food16 juni, 2016

In heel Europa experimenteert Carrefour met nieuwe winkelformaten. Daarbij lijkt de retailer vooral de bovenkant van de markt op te zoeken. 

Een luxe-Express

Afgelopen week bijvoorbeeld opende de retailer in Madrid een “Premium”-versie van Carrefour Express. De winkel is gevestigd in een echte topwinkelstraat, la Calle de José Ortega y Gasset, tussen luxemerken als Armani, Chanel, Dior en Hugo Boss.

 

Deze luxe-Express van 160 m² verkoopt 3.700 referenties, met de nadruk op vers. Er zijn zowel gastronomische producten als depannageartikelen te vinden in wat als een compacte variatie op het Carrefour Gourmet-concept kan beschouwd worden. Van deze formule, een luxueuze uitvoering van het Market-concept, heeft de groep sinds twee jaar verschillende vestigingen geopend in Italië.  Carrefour wil er de shopper verrassen met topkwaliteit, inclusief regionale producten en wereldkeuken.

 

Van Parijs tot Polen

Blijft het Gourmet-concept beperkt tot Italië? De Carrefour Market die eind mei opende nabij het metrostation Saint Marcel in Parijs, lijkt nogal wat elementen van de Gourmet over te nemen: een ‘urban chic’ gedecoreerde winkel met houten meubilair en mooie bedieningstogen voor verswaren, veel aandacht voor bio en gezond, een goed gestoffeerde wijnafdeling en een bezorgdienst. Het enseigne Gourmet is er echter nergens te bespeuren. 

Carrefour Polen opende in Warschau dan weer een “Premium” Market, een innovatieve supermarkt de inzet op digitale technologie en nieuwigheden als een rijpingskamer en een rookkamer op de vleesafdeling, of sapcentrifuges waar klanten de vruchten kunnen persen die ze zelf hebben uitgekozen op de versafdeling.

 

Ook in België

De innovatiedrang van Carrefour beperkt zich niet tot gourmet- of premiumsupermarkten: in Parijs opende de retailer al zes Bio-winkels, die 4.000 biologische producten verkopen op gemiddeld 300 m², en er zijn er meer op komst. Zowel in Spanje als in Italië verruimt Carrefour de openingsuren: daar openen verschillende market vestigingen nu 24 uur per dag, 7 dagen op 7…

 

We vergeten uiteraard de vernieuwing niet op de Belgische markt, met de mooie hypermarkten in Bergen en Koksijde, en het nieuwe formaat Easy Market, waarover RetailDetail al eerder (en als eerste) berichtte. 

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food16 december, 2025
    Carrefour opent (nog net) 100e Spaanse winkel van het jaar

    Carrefour Spanje heeft zijn honderdste winkelopening van 2025 gerealiseerd. Met een Carrefour Express aan de Calle General Perón in Madrid maakt de retailer zijn eerder aangekondigde ambitie waar: tegen het einde van het jaar honderd nieuwe vestigingen openen verspreid over heel Spanje.

  • icon
    Food16 december, 2025
    Hoe retailmedia Martini aan een iconische comeback hielp

    [Publireportage] Hoe zet je Martini opnieuw in de markt als tijdloos Italiaans aperitief? De iconische fles kreeg een nieuw jasje, en samen met MMD, het retailmediaplatform van Delhaize, bouwde het merk een geïntegreerde campagne die onomstotelijk aantoonde hoe above-the-line en retailmedia elkaar versterken.

  • icon
    Food16 december, 2025
    Siberische discounter Mere probeert het tóch weer

    De Russische ultradiscounter Mere probeert het opnieuw als Basket Plus: de – als we juist geteld hebben – vierde benaming waarmee de Siberiërs Europa proberen te veroveren. Ditmaal is het achttiende district van Boedapest de ‘place to be’.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN