Lotus Bakeries dankt Dinosaurus-koeken voor sterk jaar

Lotus Bakeries dankt Dinosaurus-koeken voor sterk jaar

Koekjesfabrikant Lotus Bakeries heeft in 2014 een omzetstijging van 4,7% laten optekenen. De bekende Dinosaurus-koeken waren in België en Frankrijk de drijvende kracht voor de hogere omzet.

Sterke prestaties merkproducten

In 2014 was de omzet 348 miljoen euro, een stijging van bijna vijf procent ten opzichte van de 332 miljoen euro in 2013. De nettowinst steeg met maar liefst 31,7% van 27,9 miljoen euro naar 36,8 miljoen euro. De groei was bijna volledig toe te wijzen aan de merkproducten van Lotus, aangezien de omzet in die categorie met 14 miljoen euro groeide.

 

Vooral de Dinosauruskoekjes deden het in dat opzicht sterk, met goede prestaties in Frankrijk en België en een succesvolle introductie in Nederland. Lotus breidde het gamma ook uit met gevulde koeken van Dinosaurus. De wafels presteerden ook goed, met de rebranding van de wafels in België naar Lotus Suzy en een herlancering van de Luikse wafels in Frankrijk. De speculazen groeiden dan weer mooi in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Nederland en Israël.

 

Lotus hoopt ook verder te groeien in China, en heeft in dat opzicht het partnerschap met de distributiepartner stopgezet om vervolgens op 1 augustus 2014 een eigen verkoopkantoor op te zetten in het land.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top