Lotus Bakeries dankt Dinosaurus-koeken voor sterk jaar | RetailDetail

Lotus Bakeries dankt Dinosaurus-koeken voor sterk jaar

Lotus Bakeries dankt Dinosaurus-koeken voor sterk jaar

Koekjesfabrikant Lotus Bakeries heeft in 2014 een omzetstijging van 4,7% laten optekenen. De bekende Dinosaurus-koeken waren in België en Frankrijk de drijvende kracht voor de hogere omzet.

Sterke prestaties merkproducten

In 2014 was de omzet 348 miljoen euro, een stijging van bijna vijf procent ten opzichte van de 332 miljoen euro in 2013. De nettowinst steeg met maar liefst 31,7% van 27,9 miljoen euro naar 36,8 miljoen euro. De groei was bijna volledig toe te wijzen aan de merkproducten van Lotus, aangezien de omzet in die categorie met 14 miljoen euro groeide.

 

Vooral de Dinosauruskoekjes deden het in dat opzicht sterk, met goede prestaties in Frankrijk en België en een succesvolle introductie in Nederland. Lotus breidde het gamma ook uit met gevulde koeken van Dinosaurus. De wafels presteerden ook goed, met de rebranding van de wafels in België naar Lotus Suzy en een herlancering van de Luikse wafels in Frankrijk. De speculazen groeiden dan weer mooi in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Nederland en Israël.

 

Lotus hoopt ook verder te groeien in China, en heeft in dat opzicht het partnerschap met de distributiepartner stopgezet om vervolgens op 1 augustus 2014 een eigen verkoopkantoor op te zetten in het land.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.

Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.