Lotus Bakeries dankt Dinosaurus-koeken voor sterk jaar

Lotus Bakeries dankt Dinosaurus-koeken voor sterk jaar

Koekjesfabrikant Lotus Bakeries heeft in 2014 een omzetstijging van 4,7% laten optekenen. De bekende Dinosaurus-koeken waren in België en Frankrijk de drijvende kracht voor de hogere omzet.

Sterke prestaties merkproducten

In 2014 was de omzet 348 miljoen euro, een stijging van bijna vijf procent ten opzichte van de 332 miljoen euro in 2013. De nettowinst steeg met maar liefst 31,7% van 27,9 miljoen euro naar 36,8 miljoen euro. De groei was bijna volledig toe te wijzen aan de merkproducten van Lotus, aangezien de omzet in die categorie met 14 miljoen euro groeide.

 

Vooral de Dinosauruskoekjes deden het in dat opzicht sterk, met goede prestaties in Frankrijk en België en een succesvolle introductie in Nederland. Lotus breidde het gamma ook uit met gevulde koeken van Dinosaurus. De wafels presteerden ook goed, met de rebranding van de wafels in België naar Lotus Suzy en een herlancering van de Luikse wafels in Frankrijk. De speculazen groeiden dan weer mooi in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Nederland en Israël.

 

Lotus hoopt ook verder te groeien in China, en heeft in dat opzicht het partnerschap met de distributiepartner stopgezet om vervolgens op 1 augustus 2014 een eigen verkoopkantoor op te zetten in het land.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


AD Delhaize Lochristi springt op de kar van cartoontassen

25/09/2017

De AD Delhaize in Lochristi is de eerste Belgische supermarkt die mee op de trein van een Nederlandse hype springt. Daar zijn draagtassen met cartoons die gepersonaliseerd zijn naargelang de locatie een echt verzamelitem geworden.

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Back to top