Lotus Bakeries dankt Dinosaurus-koeken voor sterk jaar

Lotus Bakeries dankt Dinosaurus-koeken voor sterk jaar

Koekjesfabrikant Lotus Bakeries heeft in 2014 een omzetstijging van 4,7% laten optekenen. De bekende Dinosaurus-koeken waren in België en Frankrijk de drijvende kracht voor de hogere omzet.

Sterke prestaties merkproducten

In 2014 was de omzet 348 miljoen euro, een stijging van bijna vijf procent ten opzichte van de 332 miljoen euro in 2013. De nettowinst steeg met maar liefst 31,7% van 27,9 miljoen euro naar 36,8 miljoen euro. De groei was bijna volledig toe te wijzen aan de merkproducten van Lotus, aangezien de omzet in die categorie met 14 miljoen euro groeide.

 

Vooral de Dinosauruskoekjes deden het in dat opzicht sterk, met goede prestaties in Frankrijk en België en een succesvolle introductie in Nederland. Lotus breidde het gamma ook uit met gevulde koeken van Dinosaurus. De wafels presteerden ook goed, met de rebranding van de wafels in België naar Lotus Suzy en een herlancering van de Luikse wafels in Frankrijk. De speculazen groeiden dan weer mooi in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Nederland en Israël.

 

Lotus hoopt ook verder te groeien in China, en heeft in dat opzicht het partnerschap met de distributiepartner stopgezet om vervolgens op 1 augustus 2014 een eigen verkoopkantoor op te zetten in het land.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britse supermarktketen Iceland gaat als eerste 100% plastiekvrij

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen. Tegen 2023 moeten alle huismerkproducten van de retailer verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Meer buurtsupermarkten de hele dag open op zondag?

15/01/2018

Buurtwinkels met meer dan vijf medewerkers moeten op zondag de hele dag open kunnen blijven, vindt het NSZ. De zelfstandigenvereniging pleit ervoor om de personeelslimiet op te trekken naar tien. Maar dat is minder evident dan het klinkt, zegt Unizo.

Back to top