Lotus Bakeries kent goede omzetgroei | RetailDetail

Lotus Bakeries kent goede omzetgroei

Lotus Bakeries kent goede omzetgroei

De beursgenoteerde koekjesbakker Lotus Bakeries heeft in de eerste drie maanden van 2013 een goede interne omzetgroei geboekt. Die is voornamelijk toe te schrijven aan de stijgende verkoop van de merkproducten, al neemt die niet weg dat het bedrijf zijn commerciële inspanningen voor de verschillende merken in de verschillende landen verder gaat verhogen, zegt het management in een kwartaalupdate.

Naast de goede interne omzetgroei verwacht Lotus Bakeries ook een positieve bijdrage van Biscuiterie Willems. Het bedrijf uit Lembeke kondigde de overname van zijn branchegenoot eind januari aan. Zoals gebruikelijk geeft Lotus Bakeries echter geen concrete cijfers in zijn kwartaalupdate.

 

Grote investeringen knabbelen aan winst

De stijging van de omzet lijkt zich niet noodzakelijk door te zetten in de winstcijfers van het bedrijf: Lotus moet immers extra afschrijvingen doen op recente investeringen. Zo wordt een verouderde bakkerij in Geldrop gesloten en wordt de productie ervan verplaatst naar een tweede bakkerij in Geldrop en een vestiging in Sintjohannesga in Friesland.

 

Voorts werd de frangipanelijn van Lembeke naar Oostakker overgebracht en werd de capaciteit van de lijnen voor speculaas in Lembeke en gebak in Oostakker opgetrokken. Volgens het bedrijf zullen deze investeringen een belangrijke impact hebben op de totale kostenbasis van de groep in 2013. Datzelfde geldt voor de sterkere commerciële inspanningen in de merkproducten.

 

Lotus heeft productievestigingen in België, Nederland, Frankrijk en Zweden en eigen verkooporganisaties in een tiental Europese landen, de Verenigde Staten, China, Chili en een exportafdeling voor de overige landen. Het bedrijf stelt 1.218 mensen te werk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Kassaloos shoppen en betalen nu ook naar OKay

13/08/2018

Na de Spar-winkels van Colruyt Group kan je nu ook kassaloos winkelen bij OKay en OKay Compact. Met de app ‘Scan. Pay. Go.’ lopen shoppers de winkel uit zonder nog aan een kassa aan te hoeven schuiven.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Concurrentiewaakhond eist uitleg rond comeback Albert Heijn in Lokeren

09/08/2018

De Belgische Mededingingsautoriteit heeft Ahold Delhaize om informatie gevraagd nu dochter Albert Heijn nog dit jaar een winkel in Lokeren zal openen. Eerder moest het supermarktconcern zijn vestiging daar immers sluiten om groen licht te krijgen voor de megafusie.