Lotus Bakeries kent goede omzetgroei

Lotus Bakeries kent goede omzetgroei

De beursgenoteerde koekjesbakker Lotus Bakeries heeft in de eerste drie maanden van 2013 een goede interne omzetgroei geboekt. Die is voornamelijk toe te schrijven aan de stijgende verkoop van de merkproducten, al neemt die niet weg dat het bedrijf zijn commerciële inspanningen voor de verschillende merken in de verschillende landen verder gaat verhogen, zegt het management in een kwartaalupdate.

Naast de goede interne omzetgroei verwacht Lotus Bakeries ook een positieve bijdrage van Biscuiterie Willems. Het bedrijf uit Lembeke kondigde de overname van zijn branchegenoot eind januari aan. Zoals gebruikelijk geeft Lotus Bakeries echter geen concrete cijfers in zijn kwartaalupdate.

 

Grote investeringen knabbelen aan winst

De stijging van de omzet lijkt zich niet noodzakelijk door te zetten in de winstcijfers van het bedrijf: Lotus moet immers extra afschrijvingen doen op recente investeringen. Zo wordt een verouderde bakkerij in Geldrop gesloten en wordt de productie ervan verplaatst naar een tweede bakkerij in Geldrop en een vestiging in Sintjohannesga in Friesland.

 

Voorts werd de frangipanelijn van Lembeke naar Oostakker overgebracht en werd de capaciteit van de lijnen voor speculaas in Lembeke en gebak in Oostakker opgetrokken. Volgens het bedrijf zullen deze investeringen een belangrijke impact hebben op de totale kostenbasis van de groep in 2013. Datzelfde geldt voor de sterkere commerciële inspanningen in de merkproducten.

 

Lotus heeft productievestigingen in België, Nederland, Frankrijk en Zweden en eigen verkooporganisaties in een tiental Europese landen, de Verenigde Staten, China, Chili en een exportafdeling voor de overige landen. Het bedrijf stelt 1.218 mensen te werk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top