Lotus haalt Dinosaurus-koekjes binnen | RetailDetail

Lotus haalt Dinosaurus-koekjes binnen

Lotus haalt Dinosaurus-koekjes binnen

De beursgenoteerde koekjesbakker Lotus Bakeries heeft de rechten op de kinderkoekjes van het merk Dinosaurus verworven in een aantal landen, waaronder België, Frankrijk en Nederland. Nu worden ze er nog door concurrent Lu op de markt gebracht.

Lotus deelt koek met Spanjaarden

Lotus bracht hiervoor samen met het Spaanse Nutrexpa een gezamenlijk bod uit bij voormalig eigenaar Galletas Artiach. Nutrexpa kocht de aandelen over, Lotus kreeg de intellectuele eigendomsrechten van het concept in de markten buiten Spanje, Portugal, Marokko, Algerije en Mexico. Beide transacties zijn wel nog afhankelijk van de goedkeuring door de antitrust-autoriteiten.

 

Lotus Bakeries mag de Dinosaurus-koekjes vanaf juli 2013 op de markt brengen. Tot dan loopt immers een licentie die Artiach voor België en Frankrijk toestond aan concurrent Lu.

 

Best verkochte koekje van België

Volgens Lotus zijn de Dinosaurus-koekjes in België en Frankrijk goed voor een omzet aan consumentenwaarde van zowat 18 miljoen euro. Dinosaurus is momenteel, na de Lotus Frangipane, het best roterende koekje in België in aantal verkochte eenheden. Het is daarmee ook het best verkochte koekjesconcept speciaal gericht op kinderen.

 

Lotus Bakeries gaat de Dinosaurus-kinderkoekjes zelf produceren. Wellicht zal dit gebeuren in thuisbasis Lembeke. Hiervoor zijn wel voor 8 miljoen euro aan investeringen nodig. Tot de nieuwe productielijn af is, gaat Lotus de koekjes dus nog laten maken door Nutrexpa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.