Luc Demez (Carrefour Market) op weg naar Kameroen

Luc Demez (Carrefour Market) op weg naar Kameroen

Luc Demez (foto), directeur Exploitatie Market, ruilt Carrefour Belgium in voor een topjob bij CFAO Retail in Kameroen. Het vertrek van de oudgediende leidt tot een stoelendans binnen de directie van Carrefour Belgium.

Wissels aan de top bij Express en Market

Luc Demez, sinds november 2011 directeur Exploitatie Market, verlaat na een carrière van 28 jaar Carrefour Belgium. Hij wordt op 1 september algemeen directeur van CFAO Retail in Kameroen, een partnership tussen CFAO Groupe en Carrefour Group. Met de 52-jarige Demez, die in 1987 zijn carrière begon bij het toenmalige GIB, verdwijnt de 'laatste telg van de vroegere GIB-generatie' uit het directiecomité van Carrefour Belgium.

Luc Demez wordt opgevolgd door Hilde Decadt, momenteel directeur Exploitatie Express. De 43-jarige Decadt heeft al meer dan 20 jaar ervaring in de verkoop, marketing en commerciële exploitatie. Zij wordt op haar beurt opgevolgd door Giosino Cornacchia (50), die 25 jaar ervaring in de retail heeft en als kersvers directeur Exploitatie Express tot het Uitvoerend Comité van Carrefour Belgium zal toetreden.

 

"Ik wens Hilde, Giosino en Luc veel succes toe in hun nieuwe functie en wens Luc te bedanken voor zijn inzet en alle realisaties tijdens zijn ganse carrière bij Carrefour Belgium", zegt François-Melchior de Polignac, Algemeen Directeur van Carrefour Belgium.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top