Ludieke campagne voor Keizer Karel-bier

Ludieke campagne voor Keizer Karel-bier

Brouwerij Haacht en reclamebureau Boondoggle leggen de minimumleeftijd voor het nuttigen van alcohol wel héél hoog: 35 jaar moet je zijn om hun Keizer Karel-bier te mogen degusteren. Overtredingen worden natuurlijk niet bestraft, maar het koninklijk Keizer Karelbesluit past wel in een ludieke campagne die de brouwerij voert rond het speciaalbier.

Genieten van kwaliteitsbier vereist levenservaring

De campagne benadrukt dat Keizer Karel geen gewoon bier is, maar kwalitatief van een uitzonderlijke kwaliteit. Het moet dus ook met de gepaste égards geconsumeerd worden, en enkel drinkers met de nodige levenservaring komen hiervoor in aanmerking. De aangewezen minimumleeftijd wordt om die reden opgetrokken van 18 naar 35 jaar.

 

In een aantal cafés werd het keizerlijke bier zelfs eventjes gratis weggegeven, maar dan moesten de dorstigen bewijzen dat ze 35 of ouder waren. Hiervoor moest de dorstige klant een vraag oplossen die testte of hij wel degelijk over de nodige levenservaring beschikt, zoals:"In welk jaar won ABBA het Eurovisiesongfestival?" Het juiste jaartal vormde dan de code tot een slot dat om het flesje zat.

Tags: