Ludieke campagne voor Keizer Karel-bier | RetailDetail

Ludieke campagne voor Keizer Karel-bier

Ludieke campagne voor Keizer Karel-bier

Brouwerij Haacht en reclamebureau Boondoggle leggen de minimumleeftijd voor het nuttigen van alcohol wel héél hoog: 35 jaar moet je zijn om hun Keizer Karel-bier te mogen degusteren. Overtredingen worden natuurlijk niet bestraft, maar het koninklijk Keizer Karelbesluit past wel in een ludieke campagne die de brouwerij voert rond het speciaalbier.

Genieten van kwaliteitsbier vereist levenservaring

De campagne benadrukt dat Keizer Karel geen gewoon bier is, maar kwalitatief van een uitzonderlijke kwaliteit. Het moet dus ook met de gepaste égards geconsumeerd worden, en enkel drinkers met de nodige levenservaring komen hiervoor in aanmerking. De aangewezen minimumleeftijd wordt om die reden opgetrokken van 18 naar 35 jaar.

 

In een aantal cafés werd het keizerlijke bier zelfs eventjes gratis weggegeven, maar dan moesten de dorstigen bewijzen dat ze 35 of ouder waren. Hiervoor moest de dorstige klant een vraag oplossen die testte of hij wel degelijk over de nodige levenservaring beschikt, zoals:"In welk jaar won ABBA het Eurovisiesongfestival?" Het juiste jaartal vormde dan de code tot een slot dat om het flesje zat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.