Ludieke campagne voor Keizer Karel-bier

Ludieke campagne voor Keizer Karel-bier

Brouwerij Haacht en reclamebureau Boondoggle leggen de minimumleeftijd voor het nuttigen van alcohol wel héél hoog: 35 jaar moet je zijn om hun Keizer Karel-bier te mogen degusteren. Overtredingen worden natuurlijk niet bestraft, maar het koninklijk Keizer Karelbesluit past wel in een ludieke campagne die de brouwerij voert rond het speciaalbier.

Genieten van kwaliteitsbier vereist levenservaring

De campagne benadrukt dat Keizer Karel geen gewoon bier is, maar kwalitatief van een uitzonderlijke kwaliteit. Het moet dus ook met de gepaste égards geconsumeerd worden, en enkel drinkers met de nodige levenservaring komen hiervoor in aanmerking. De aangewezen minimumleeftijd wordt om die reden opgetrokken van 18 naar 35 jaar.

 

In een aantal cafés werd het keizerlijke bier zelfs eventjes gratis weggegeven, maar dan moesten de dorstigen bewijzen dat ze 35 of ouder waren. Hiervoor moest de dorstige klant een vraag oplossen die testte of hij wel degelijk over de nodige levenservaring beschikt, zoals:"In welk jaar won ABBA het Eurovisiesongfestival?" Het juiste jaartal vormde dan de code tot een slot dat om het flesje zat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van marktonderzoeker Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Carrefour heeft een nieuwe CFO

17/10/2017

De Franse supermarktgroep Carrefour heeft een nieuwe CFO aangesteld. Pierre-Jean Sivignon verlaat om persoonlijke redenen het bedrijf en wordt vervangen door Matthieu Malige, die overkomt van Fnac Darty.

Nieuwe cao bij Belgische brouwerijen AB InBev

17/10/2017

Bij de brouwerijen van AB InBev in Leuven, Jupille en Hoegaarden is een einde gekomen aan de onrusten, nu de vakbonden en de directie een akkoord hebben bereikt over een deel van de nieuwe cao voor de medewerkers.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Back to top