Ludieke campagne voor Keizer Karel-bier | RetailDetail

Ludieke campagne voor Keizer Karel-bier

Ludieke campagne voor Keizer Karel-bier

Brouwerij Haacht en reclamebureau Boondoggle leggen de minimumleeftijd voor het nuttigen van alcohol wel héél hoog: 35 jaar moet je zijn om hun Keizer Karel-bier te mogen degusteren. Overtredingen worden natuurlijk niet bestraft, maar het koninklijk Keizer Karelbesluit past wel in een ludieke campagne die de brouwerij voert rond het speciaalbier.

Genieten van kwaliteitsbier vereist levenservaring

De campagne benadrukt dat Keizer Karel geen gewoon bier is, maar kwalitatief van een uitzonderlijke kwaliteit. Het moet dus ook met de gepaste égards geconsumeerd worden, en enkel drinkers met de nodige levenservaring komen hiervoor in aanmerking. De aangewezen minimumleeftijd wordt om die reden opgetrokken van 18 naar 35 jaar.

 

In een aantal cafés werd het keizerlijke bier zelfs eventjes gratis weggegeven, maar dan moesten de dorstigen bewijzen dat ze 35 of ouder waren. Hiervoor moest de dorstige klant een vraag oplossen die testte of hij wel degelijk over de nodige levenservaring beschikt, zoals:"In welk jaar won ABBA het Eurovisiesongfestival?" Het juiste jaartal vormde dan de code tot een slot dat om het flesje zat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top