Maaltijdbezorger Deliveroo wil verder Europa in | RetailDetail

Maaltijdbezorger Deliveroo wil verder Europa in

Maaltijdbezorger Deliveroo wil verder Europa in

Maaltijdbezorger Deliveroo wil verder Europa in met bezorging van maaltijden uit toprestaurants. De dienst in Londen heeft op dit moment ongeveer 100.000 klanten, maar een kapitaalinjectie van 70 miljoen dollar moet een verdere expansie mogelijk maken.

Restaurantmaaltijden in grote Europese steden

Met de investering van onder meer Greenoaks Capital en Index Ventures ziet het bedrijf kansen voor zijn bezorgservice in grote Europese steden zoals Berlijn, Parijs en Dublin. Er zijn verder al plannen om te bezorgen in 25 grote Britse steden, waaronder Manchester en Brighton. Ook een uitrol naar het Midden-Oosten en Azië staat op de planning.

 

Klanten kunnen op de site van Deliveroo aangeven welk restaurant ze willen bestellen, waarna de bestelling binnen een halfuur per scooter of fiets bezorgd wordt.

 

De bezorgservice werd in 2012 opgericht door Will Shu. Hij ontdekte, toen hij in 2004 naar Londen kwam, dat de stad geen takeaway voor luxe- en kwaliteitsmaaltijden had. Deliveroo komt in de fors groeiende online foodbezorgmarkt diensten tegen als Just Eat, GrubHub, het Duitse Delivery Hero en in Nederland Foodora. Deze fietsbezorgdienst voor restaurants en foodspeciaalzaken startte vorig najaar in oktober en wil actief worden in twaalf landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.