Maaltijdbezorger Deliveroo wil verder Europa in

Maaltijdbezorger Deliveroo wil verder Europa in

Maaltijdbezorger Deliveroo wil verder Europa in met bezorging van maaltijden uit toprestaurants. De dienst in Londen heeft op dit moment ongeveer 100.000 klanten, maar een kapitaalinjectie van 70 miljoen dollar moet een verdere expansie mogelijk maken.

Restaurantmaaltijden in grote Europese steden

Met de investering van onder meer Greenoaks Capital en Index Ventures ziet het bedrijf kansen voor zijn bezorgservice in grote Europese steden zoals Berlijn, Parijs en Dublin. Er zijn verder al plannen om te bezorgen in 25 grote Britse steden, waaronder Manchester en Brighton. Ook een uitrol naar het Midden-Oosten en Azië staat op de planning.

 

Klanten kunnen op de site van Deliveroo aangeven welk restaurant ze willen bestellen, waarna de bestelling binnen een halfuur per scooter of fiets bezorgd wordt.

 

De bezorgservice werd in 2012 opgericht door Will Shu. Hij ontdekte, toen hij in 2004 naar Londen kwam, dat de stad geen takeaway voor luxe- en kwaliteitsmaaltijden had. Deliveroo komt in de fors groeiende online foodbezorgmarkt diensten tegen als Just Eat, GrubHub, het Duitse Delivery Hero en in Nederland Foodora. Deze fietsbezorgdienst voor restaurants en foodspeciaalzaken startte vorig najaar in oktober en wil actief worden in twaalf landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top