Maaltijdenproducent Prego in handen van voormalig CEO Match/Smatch | RetailDetail

Maaltijdenproducent Prego in handen van voormalig CEO Match/Smatch

Maaltijdenproducent Prego in handen van voormalig CEO Match/Smatch
facebook

Aloïs Ooms heeft Prego, een producent en verdeler van warme maaltijden, overgenomen van oprichter Mark Bellens. Ooms was tot begin vorig jaar nog CEO bij supermarktgroep Match/Smatch en heeft nu dus een nieuwe uitdaging gevonden.

Bewuste keuze

“Ik had een aantal parameters uitgezet waaraan het bedrijf moest voldoen dat ik wou overnemen. Vervolgens heb ik die bekeken met een makelaars die bedrijven verkopen”, vertelt Ooms aan Made in Kempen. “Met voeding heb ik een bepaalde affiniteit en Prego bleek een heel mooi bedrijf. De basis zit goed, de kwaliteit ook en het is servicegericht, wat ik belangrijk vind.”

 

Ooms heeft al heel wat ervaring binnen foodretail. Zo was hij al aan de slag bij GB, Real en Ahold en werd hij in juni 2014 aangesteld als CEO bij Match/Smatch. Anderhalf jaar later vertrok hij daar echter al terug na een geschil met de aandeelhouders over de toekomst van het bedrijf. Nu gooit hij het over een andere boeg: “Het was een bewuste keuze om een KMO te kopen waar ik dan voor 100% aandeelhouder kan zijn”, vertelt Ooms. “Ik had niet langer zin in een corporate organisatie om dan 10 of 15% van de aandelen te hebben.”

 

Prego werd veertig jaar geleden opgericht en verdeelt zijn warme maaltijden vooral in de Kempen. Om de overgang eenvoudiger te maken, blijven de vorige eigenaars Mark Bellens en Nicole De Cnodder nog enkele maanden aan de slag.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.