Maes triomfeert: Jupiler Blue moet uit de rekken | RetailDetail

Maes triomfeert: Jupiler Blue moet uit de rekken

Maes triomfeert: Jupiler Blue moet uit de rekken

(update) Brouwerij Alken-Maes kan een klein feestje vieren: de handelsrechtbank van Brussel heeft immers beslist dat Jupiler Blue uit de winkelrekken moet. De blauwe kleur van de nieuwste Jupiler-telg lijkt volgens de Antwerpse brouwer - én de rechter - namelijk te veel  op de gedeponeerde verpakking van Maes Pils. 

Misleiding van de consument

Volgens de klacht die Maes begin mei inspande tegen AB InBev leidt de verpakking van de alcoholarme variant van Jupiler tot "misleiding van en verwarring bij de consument". Naar eigen zeggen diende de Heineken-dochter de klacht immers pas in nadat hen ter ore was gekomen "dat verschillende verbolgen consumenten zich de laatste tijd in de supermarkten hadden vergist tussen Maes Pils en Jupiler Blue".  

 

Alken-Maes reageert alvast verheugd nu de rechter hun argumentatie volgt, en beweert dat AB InBev nu verplicht is binnen de maand de flesjes in hun huidige vorm uit alle rekken te halen. De brouwerij uit Leuven heeft echter al laten weten beroep aan te tekenen tegen de uitspraak, al zegt het wel - als het zo ver komt - de gevraagde maatregelen te zullen respecteren.

 

Het Mechelse Maes is tegenwoordig (samen met de Limburgse broertjes van Cristal-Alken) de tweede brouwerijgroep op de Belgische biermarkt, na - uiteraard - AB InBev. Die opvolger van Interbrew is namelijk 's werelds grootste biergroep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top