Maison Dandoy denkt nog steeds aan uitbreiden

Maison Dandoy denkt nog steeds aan uitbreiden

De Brusselse koekjesverkoper Maison Dandoy heeft momenteel acht winkels, maar wil in de toekomst nog meer vestigingen openen. Daarbij wordt ook gedacht aan een eerste winkel ten noorden van de taalgrens.

Omzet 75 procent gestegen

Vrijwel elke winkel van Maison Dandoy is momenteel in Brussel te vinden: onlangs werd er nog een winkel geopend op het Stephanieplein. In 2012 werd ook een vestiging in Tokio geopend met een lokale partner, maar dat werd geen groot succes.

 

Toch heeft de huidige topman van Maison Dandoy, Bernard Helson, geen spijt van die stap. "Een kans kwam en we gingen. We hebben er veel geleerd, zonder geld te verliezen", zegt hij aan L'Echo.
Maison Dandoy ziet momenteel nog ruimte voor twee vestigingen in Brussel en wil daarna misschien uitbreiden naar Vlaanderen. Helson spreekt daarbij zelf over Gent als voorbeeld voor een mogelijke locatie.

 

Het bedrijf zag zijn omzet in vijf jaar tijd met 75 procent stijgen naar 5,7 miljoen euro, wat Helson voor een groot stuk toeschrijft aan de rebranding van het merk in 2012. Toen werd er 500.000 euro geïnvesteerd om het imago van Dandoy hedendaagster te maken en een jonger publiek aan te trekken. Daarnaast werd er 3 miljoen euro geïnvesteerd bij de verhuis van de productie naar Sint-Lambrechts-Woluwe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top