Maison Dandoy denkt nog steeds aan uitbreiden

Maison Dandoy denkt nog steeds aan uitbreiden

De Brusselse koekjesverkoper Maison Dandoy heeft momenteel acht winkels, maar wil in de toekomst nog meer vestigingen openen. Daarbij wordt ook gedacht aan een eerste winkel ten noorden van de taalgrens.

Omzet 75 procent gestegen

Vrijwel elke winkel van Maison Dandoy is momenteel in Brussel te vinden: onlangs werd er nog een winkel geopend op het Stephanieplein. In 2012 werd ook een vestiging in Tokio geopend met een lokale partner, maar dat werd geen groot succes.

 

Toch heeft de huidige topman van Maison Dandoy, Bernard Helson, geen spijt van die stap. "Een kans kwam en we gingen. We hebben er veel geleerd, zonder geld te verliezen", zegt hij aan L'Echo.
Maison Dandoy ziet momenteel nog ruimte voor twee vestigingen in Brussel en wil daarna misschien uitbreiden naar Vlaanderen. Helson spreekt daarbij zelf over Gent als voorbeeld voor een mogelijke locatie.

 

Het bedrijf zag zijn omzet in vijf jaar tijd met 75 procent stijgen naar 5,7 miljoen euro, wat Helson voor een groot stuk toeschrijft aan de rebranding van het merk in 2012. Toen werd er 500.000 euro geïnvesteerd om het imago van Dandoy hedendaagster te maken en een jonger publiek aan te trekken. Daarnaast werd er 3 miljoen euro geïnvesteerd bij de verhuis van de productie naar Sint-Lambrechts-Woluwe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top