Maison Dandoy denkt nog steeds aan uitbreiden | RetailDetail

Maison Dandoy denkt nog steeds aan uitbreiden

Maison Dandoy denkt nog steeds aan uitbreiden

De Brusselse koekjesverkoper Maison Dandoy heeft momenteel acht winkels, maar wil in de toekomst nog meer vestigingen openen. Daarbij wordt ook gedacht aan een eerste winkel ten noorden van de taalgrens.

Omzet 75 procent gestegen

Vrijwel elke winkel van Maison Dandoy is momenteel in Brussel te vinden: onlangs werd er nog een winkel geopend op het Stephanieplein. In 2012 werd ook een vestiging in Tokio geopend met een lokale partner, maar dat werd geen groot succes.

 

Toch heeft de huidige topman van Maison Dandoy, Bernard Helson, geen spijt van die stap. "Een kans kwam en we gingen. We hebben er veel geleerd, zonder geld te verliezen", zegt hij aan L'Echo.
Maison Dandoy ziet momenteel nog ruimte voor twee vestigingen in Brussel en wil daarna misschien uitbreiden naar Vlaanderen. Helson spreekt daarbij zelf over Gent als voorbeeld voor een mogelijke locatie.

 

Het bedrijf zag zijn omzet in vijf jaar tijd met 75 procent stijgen naar 5,7 miljoen euro, wat Helson voor een groot stuk toeschrijft aan de rebranding van het merk in 2012. Toen werd er 500.000 euro geïnvesteerd om het imago van Dandoy hedendaagster te maken en een jonger publiek aan te trekken. Daarnaast werd er 3 miljoen euro geïnvesteerd bij de verhuis van de productie naar Sint-Lambrechts-Woluwe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.