Marleen Vaesen wordt nieuwe CEO van PinguinLutosa

Marleen Vaesen wordt nieuwe CEO van PinguinLutosa

Vanaf 1 november volgt Marleen Vaesen Hein Deprez op als CEO van PinguinLutosa Food Group. Deprez zelf blijft voorzitter van het strategisch comité en controlerend aandeelhouder van de groente- en aardappelverwerker.

Topparcours in de voeding

Vaesen is economiste van opleiding (KU Leuven, Chicago University, Harvard Business School) en verliet in maart van dit jaar de voedingsgroep Sara Lee in het kader van de intussen gerealiseerde afsplitsing van het koffie- en theeconcern rond Douwe Egberts.

 

"De aanstelling van Marleen Vaesen is belangrijk om de positie van PinguinLutosa te blijven verstevigen in de markt. Enerzijds door het verder consolideren van de acquisities van Scana Noliko / CECAB en anderzijds door het creëren van organische groei via commerciële initiatieven en productontwikkeling, met een duidelijke focus op internationale markten", zegt PinguinLutosa in een persbericht.

 

Massa's internationale ervaring

Vaesen heeft dan ook massa's ervaring op al die gebieden. Ze startte haar loopbaan bij Procter & Gamble in 1982 en bracht het er tot marketingdirecteur Europa. In 1999 werd ze algemeen directeur van Douwe Egberts België en in 2004 zelfs wereldwijd vice-president voor de koffie- en theeafdeling. Van 2006 tot maart van dit jaar was ze 'regional senior vice president' bij Sara Lee Coffee & Tea. Vaesen is tevens bestuurder bij Roularta Media Group en trad eind augustus ook toe tot de raad van bestuur van lingerieproducent Van de Velde.

 

Of één en ander kadert in het recente bod op Lutosa en de mogelijke verkoop van de aardappeltak aan het Amerikaanse Lamb Weston is niet duidelijk. Het communiqué bevestigt enkel dat de onderhandelingen lopen en wellicht eind dit jaar zullen worden afgerond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top