Marleen Vaesen wordt nieuwe CEO van PinguinLutosa | RetailDetail

Marleen Vaesen wordt nieuwe CEO van PinguinLutosa

Marleen Vaesen wordt nieuwe CEO van PinguinLutosa

Vanaf 1 november volgt Marleen Vaesen Hein Deprez op als CEO van PinguinLutosa Food Group. Deprez zelf blijft voorzitter van het strategisch comité en controlerend aandeelhouder van de groente- en aardappelverwerker.

Topparcours in de voeding

Vaesen is economiste van opleiding (KU Leuven, Chicago University, Harvard Business School) en verliet in maart van dit jaar de voedingsgroep Sara Lee in het kader van de intussen gerealiseerde afsplitsing van het koffie- en theeconcern rond Douwe Egberts.

 

"De aanstelling van Marleen Vaesen is belangrijk om de positie van PinguinLutosa te blijven verstevigen in de markt. Enerzijds door het verder consolideren van de acquisities van Scana Noliko / CECAB en anderzijds door het creëren van organische groei via commerciële initiatieven en productontwikkeling, met een duidelijke focus op internationale markten", zegt PinguinLutosa in een persbericht.

 

Massa's internationale ervaring

Vaesen heeft dan ook massa's ervaring op al die gebieden. Ze startte haar loopbaan bij Procter & Gamble in 1982 en bracht het er tot marketingdirecteur Europa. In 1999 werd ze algemeen directeur van Douwe Egberts België en in 2004 zelfs wereldwijd vice-president voor de koffie- en theeafdeling. Van 2006 tot maart van dit jaar was ze 'regional senior vice president' bij Sara Lee Coffee & Tea. Vaesen is tevens bestuurder bij Roularta Media Group en trad eind augustus ook toe tot de raad van bestuur van lingerieproducent Van de Velde.

 

Of één en ander kadert in het recente bod op Lutosa en de mogelijke verkoop van de aardappeltak aan het Amerikaanse Lamb Weston is niet duidelijk. Het communiqué bevestigt enkel dat de onderhandelingen lopen en wellicht eind dit jaar zullen worden afgerond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.