Marleen Vaesen wordt nieuwe CEO van PinguinLutosa

Marleen Vaesen wordt nieuwe CEO van PinguinLutosa

Vanaf 1 november volgt Marleen Vaesen Hein Deprez op als CEO van PinguinLutosa Food Group. Deprez zelf blijft voorzitter van het strategisch comité en controlerend aandeelhouder van de groente- en aardappelverwerker.

Topparcours in de voeding

Vaesen is economiste van opleiding (KU Leuven, Chicago University, Harvard Business School) en verliet in maart van dit jaar de voedingsgroep Sara Lee in het kader van de intussen gerealiseerde afsplitsing van het koffie- en theeconcern rond Douwe Egberts.

 

"De aanstelling van Marleen Vaesen is belangrijk om de positie van PinguinLutosa te blijven verstevigen in de markt. Enerzijds door het verder consolideren van de acquisities van Scana Noliko / CECAB en anderzijds door het creëren van organische groei via commerciële initiatieven en productontwikkeling, met een duidelijke focus op internationale markten", zegt PinguinLutosa in een persbericht.

 

Massa's internationale ervaring

Vaesen heeft dan ook massa's ervaring op al die gebieden. Ze startte haar loopbaan bij Procter & Gamble in 1982 en bracht het er tot marketingdirecteur Europa. In 1999 werd ze algemeen directeur van Douwe Egberts België en in 2004 zelfs wereldwijd vice-president voor de koffie- en theeafdeling. Van 2006 tot maart van dit jaar was ze 'regional senior vice president' bij Sara Lee Coffee & Tea. Vaesen is tevens bestuurder bij Roularta Media Group en trad eind augustus ook toe tot de raad van bestuur van lingerieproducent Van de Velde.

 

Of één en ander kadert in het recente bod op Lutosa en de mogelijke verkoop van de aardappeltak aan het Amerikaanse Lamb Weston is niet duidelijk. Het communiqué bevestigt enkel dat de onderhandelingen lopen en wellicht eind dit jaar zullen worden afgerond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top