Matthieu Boone verlaat Lotus Bakeries | RetailDetail

Matthieu Boone verlaat Lotus Bakeries

Matthieu Boone verlaat Lotus Bakeries

Matthieu Boone heeft besloten om zijn functie bij Lotus Bakeries neer te leggen. Hij wordt volgend jaar 70 jaar en laat zijn positie als voorzitter bij de koekjesproducent dan over aan Jan Vander Stichele.

In de voetsporen van zijn broer

Matthieu Boone was sinds 2012 voorzitter bij Lotus Bakeries, maar daar heerst de traditie dat voorzitters maximaal tot hun zeventigste werken. Ook zijn broer Karel stelde om die reden enkele jaren geleden zijn voorzitterschap ter beschikking. Mathieu Boone zal op 13 mei 2016 tijdens de algemene vergadering zijn functie als bestuurder neerleggen. In zijn plaats komt zijn dochter Sofie Boone, die zal toetreden tot de raad van bestuur.

 

Opvolger Jan Vander Stichele, de schoonzoon van Karel Boone, is momenteel uitvoerend bestuurder bij Lotus. Vanaf mei zal hij die functie neerleggen, waarna hij niet-uitvoerend voorzitter wordt binnen het bedrijf. Hij werkt al sinds 1996 bij de koekjesfabrikant.

 

De volledige raad van bestuur bij Lotus Bakeries bestaat momenteel uit Matthieu Boone (voorzitter), Jan Boone (CEO), Jan Vander Stichele (uitvoerend bestuurder), Johan Boone, Anton Stevens, Benedikte Boone, Herman Van de Velde, Benoit Graulich, Dominique Leroy en Sabine Sagaert.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.