Metro Cash & Carry opent in Gent | RetailDetail

Metro Cash & Carry opent in Gent

Metro Cash & Carry opent in Gent

Woensdag 6 juni opent Metro Cash & Carry, de groothandelsdochter van Metro Groep, haar eerste vestiging in Oost-Vlaanderen en zesde filiaal in België. De winkel hoopt zoveel mogelijk Oost-Vlaamse horeca-professionals en handelaars in het Gentse Evergem te verwelkomen.

12.000 referenties

De Metro-vestiging, die gekenmerkt wordt door het typische “alles onder één dak”-concept van de formule, heeft een winkelruimte van 4.161 m² op een terrein van in totaal circa 14.400 m², dat onder meer wordt opgevuld met een parking voor 122 voertuigen.

 

De winkel – gelegen aan de Noorwegenstraat te Evergem – herbergt circa 12.000 referenties, waarvan ongeveer 10.000 in food en een 2.000 in non-food. Andere non-foodproducten kunnen klanten via catalogi in de winkel bestellen.

 

Meer oog voor interactie

Behalve de klassieke maatregelen van Metro om aan de noden van de professionele klant tegemoet te komen (zoals strikte hygiënemaatregelen en het bewaren van de koudeketen), lijkt in deze nieuwe vestiging voor het eerst ook wat aandacht te worden besteed aan beleving. Zo is er een koffiecorner voorzien en is er eveneens een demonstratiekeuken, waar receptideeën en nieuwe ingrediënten zullen worden voorgesteld.

 

“Nieuw is dat Metro ook een commerciële ploeg op pad stuurt die klanten in hun zaak bijstaan met bestellingen, de samenstelling van menu’s en hen op de hoogte brengen van de nieuwste tendensen,” voegt woordvoerder Julie Stordiau toe. De nieuwe vestiging in Evergem is zodoende goed voor 57 jobs.

 

Metro Cash & Carry telt vanaf morgen in België zes vestigingen. Naast Gent zijn er winkels in Hasselt, Wevelgem, Antwerpen, Brussel en Luik. De werkzaamheden voor deze vestiging zijn in oktober 2011 gestart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.