Metro vraagt vergunning voor nieuwe vestiging in Antwerpen-Noord

Metro vraagt vergunning voor nieuwe vestiging in Antwerpen-Noord

De Makro-groep heeft een vergunning aangevraagd om aan het Houtdok-Noordkaai in Antwerpen een opslagruimte te verbouwen tot een toeleveringsmagazijn voor horecabedrijven. Het opzet kan passen in de expansieplannen voor haar Metro-enseigne.

Winkel afgestemd op horeca

Veel info wil Makro niet kwijt over die plannen: “Dat we voor expansie gaan met Metro is geen geheim. Zo hebben we verschillende locaties op het oog. Concrete elementen zijn er vandaag niet om te communiceren”, heet het op de hoofdzetel in Wommelgem.

 

Metro heeft momenteel negen verkooppunten, waar alleen horeca-uitbaters en detailhandelaars hun waren mogen inslaan. De nadruk ligt er op voeding, al is er ook een beperkt non-foodaanbod. De winkels zijn gelokaliseerd in Antwerpen, Brussel, Evergem, Hasselt, Luik, Namen, Sint-Katelijne-Waver, Vorst en Wevelgem.

 

Voor Metro zou een totaal van vijftien à achttien winkels een ideale dekking van het land geven: “Vijftien is daarbij het meest realistische. We mikken immers op restaurateurs. Die zijn bereid een half uur te rijden om de winkel te bereiken”, zei de Belgische Makro-topman Tuzès recentelijk nog. 

 

Plannen zijn er alvast voor een vestiging in Charleroi, die tegen 2017 de deuren zou kunnen openen. Metro zoekt er wel nog samen met het stadsbestuur naar een geschikte locatie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top