Miko zet Duits partnerschap op met Qusotic | RetailDetail

Miko zet Duits partnerschap op met Qusotic

Miko zet Duits partnerschap op met Qusotic

Miko, specialist in koffieservice en kunststofverpakkingen, gaat via zijn Duitse dochteronderneming Miko Kaffee een partnerschap aan met het Duitse Qusotic. Samen zullen ze Miko Duitsland vormen.

"Geografische synergie"

Miko Duitsland zal voor 75 procent in handen zijn van Miko Koffie. De overige 25 procent van de aandelen komen in handen van de voormalige eigenaars van Qusotic. Door de samenwerking kan Miko een betere landelijke dekking krijgen in Duitsland.


"Met dit partnership slaan wij drie vliegen in één klap. Onze eigen afdeling Miko Kaffee is gevestigd in het Ruhrgebied, en dus vooral actief in het noorden van Duitsland. Het partnership met Qusotic, dat zijn hoofdkwartier heeft in Beieren en zich vooral richt naar de zuidelijke regio, schept op die manier een belangrijke geografische synergie. Qusotic bedient in de markt een 1.000-tal klanten en kan dus een grote klantenspreiding voorleggen. Dit is een mooie aanvulling van de grote volumes die wij momenteel al aanbieden in de markt via onze strategische partners. Wij zijn ook van oordeel dat het trendy 'Sneky ice drinks'-merk interessante groeimogelijkheden te bieden heeft", aldus Frans Van Tilborg, CEO van de Miko-groep.


Miko is naast in Duitsland en België ook al te vinden in Nederland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Tsjechië, Slowakije, Polen, Zweden, Denemarken en Noorwegen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.