Miko zet Duits partnerschap op met Qusotic | RetailDetail

Miko zet Duits partnerschap op met Qusotic

Miko zet Duits partnerschap op met Qusotic

Miko, specialist in koffieservice en kunststofverpakkingen, gaat via zijn Duitse dochteronderneming Miko Kaffee een partnerschap aan met het Duitse Qusotic. Samen zullen ze Miko Duitsland vormen.

"Geografische synergie"

Miko Duitsland zal voor 75 procent in handen zijn van Miko Koffie. De overige 25 procent van de aandelen komen in handen van de voormalige eigenaars van Qusotic. Door de samenwerking kan Miko een betere landelijke dekking krijgen in Duitsland.


"Met dit partnership slaan wij drie vliegen in één klap. Onze eigen afdeling Miko Kaffee is gevestigd in het Ruhrgebied, en dus vooral actief in het noorden van Duitsland. Het partnership met Qusotic, dat zijn hoofdkwartier heeft in Beieren en zich vooral richt naar de zuidelijke regio, schept op die manier een belangrijke geografische synergie. Qusotic bedient in de markt een 1.000-tal klanten en kan dus een grote klantenspreiding voorleggen. Dit is een mooie aanvulling van de grote volumes die wij momenteel al aanbieden in de markt via onze strategische partners. Wij zijn ook van oordeel dat het trendy 'Sneky ice drinks'-merk interessante groeimogelijkheden te bieden heeft", aldus Frans Van Tilborg, CEO van de Miko-groep.


Miko is naast in Duitsland en België ook al te vinden in Nederland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Tsjechië, Slowakije, Polen, Zweden, Denemarken en Noorwegen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".