Mondelez zet smeerkaas Philadelphia in de etalage

Mondelez zet smeerkaas Philadelphia in de etalage

Voedingsconcern Mondelez, de eigenaar van de smeerkaas Philadelphia in Europa, zou van plan zijn om het merk van de hand te doen, als het er tenminste zo'n drie miljard dollar (2,75 miljard euro) voor kan krijgen.

Interesse van Kraft Heinz

De verkoop zou onder andere de aandacht trekken van de zopas gefuseerde bedrijven Heinz en Kraft. Daardoor zou Philadelphia terug bij zijn voormalige eigenaar terecht komen: Mondelez maakte tot 2012 deel uit van Kraft en kreeg bij de afsplitsing de rechten op Philadelphia in Europa. Kraft heeft zelf de rechten in de Verenigde Staten en Canada.

 

Mondelez wil af van Philadelphia, omdat het zich meer op zijn (winstgevende) snackactiviteiten wil richten. Mondelez is bij ons onder andere bekend van de Milka-chocolade. Het bedrijf werkt ook aan een fusie met DE Master Blenders, maar die moet nog goedgekeurd worden door de Europese Commissie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Back to top