Mondelez zet smeerkaas Philadelphia in de etalage | RetailDetail

Mondelez zet smeerkaas Philadelphia in de etalage

Mondelez zet smeerkaas Philadelphia in de etalage

Voedingsconcern Mondelez, de eigenaar van de smeerkaas Philadelphia in Europa, zou van plan zijn om het merk van de hand te doen, als het er tenminste zo'n drie miljard dollar (2,75 miljard euro) voor kan krijgen.

Interesse van Kraft Heinz

De verkoop zou onder andere de aandacht trekken van de zopas gefuseerde bedrijven Heinz en Kraft. Daardoor zou Philadelphia terug bij zijn voormalige eigenaar terecht komen: Mondelez maakte tot 2012 deel uit van Kraft en kreeg bij de afsplitsing de rechten op Philadelphia in Europa. Kraft heeft zelf de rechten in de Verenigde Staten en Canada.

 

Mondelez wil af van Philadelphia, omdat het zich meer op zijn (winstgevende) snackactiviteiten wil richten. Mondelez is bij ons onder andere bekend van de Milka-chocolade. Het bedrijf werkt ook aan een fusie met DE Master Blenders, maar die moet nog goedgekeurd worden door de Europese Commissie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top