Mondelez zet smeerkaas Philadelphia in de etalage | RetailDetail

Mondelez zet smeerkaas Philadelphia in de etalage

Mondelez zet smeerkaas Philadelphia in de etalage

Voedingsconcern Mondelez, de eigenaar van de smeerkaas Philadelphia in Europa, zou van plan zijn om het merk van de hand te doen, als het er tenminste zo'n drie miljard dollar (2,75 miljard euro) voor kan krijgen.

Interesse van Kraft Heinz

De verkoop zou onder andere de aandacht trekken van de zopas gefuseerde bedrijven Heinz en Kraft. Daardoor zou Philadelphia terug bij zijn voormalige eigenaar terecht komen: Mondelez maakte tot 2012 deel uit van Kraft en kreeg bij de afsplitsing de rechten op Philadelphia in Europa. Kraft heeft zelf de rechten in de Verenigde Staten en Canada.

 

Mondelez wil af van Philadelphia, omdat het zich meer op zijn (winstgevende) snackactiviteiten wil richten. Mondelez is bij ons onder andere bekend van de Milka-chocolade. Het bedrijf werkt ook aan een fusie met DE Master Blenders, maar die moet nog goedgekeurd worden door de Europese Commissie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.