Monoprix test beacons in 22 winkels

Monoprix test beacons in 22 winkels

Supermarktketen Monoprix gaat 22 winkels in de buurt van Parijs uitrusten met iBeacon-technologie om kortingen aan te kunnen prijzen bij klanten. Via een Bluetooth-verbinding kunnen deze iBeacons voorbijgangers advertenties laten zien, maar ook kortingsbonnen aanbieden.

Testfase tot juni

De promotietest loopt van deze week tot juni in 22 Monoprix-supermarkten, maar als de resultaten gunstig zijn, kan het zijn dat het systeem uitgerold wordt naar de rest van het winkelpark. Klanten moeten de C-Wallet app op hun smartphone hebben staan en zullen vervolgens een melding krijgen om 30 euro aan kortingen te activeren.

 

"Deze innovatie is een volgende stap in onze mobiele aanpak en brengt onze communicatie qua promoties nog dichter bij de consument. Het past bij de denkwijze van Catalina France (het bedrijf waarmee Monoprix het project heeft opgezet, red.) om klantentrouw aan te moedigen en te ontwikkelen", zegt William Faivre, de CEO van Catalina France.

 

Het systeem dat Monoprix momenteel test, wordt reeds op grote schaal gebruikt in Terrasses du Port, een nieuw commercieel centrum in Marseille.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top