Monoprix test beacons in 22 winkels

Monoprix test beacons in 22 winkels

Supermarktketen Monoprix gaat 22 winkels in de buurt van Parijs uitrusten met iBeacon-technologie om kortingen aan te kunnen prijzen bij klanten. Via een Bluetooth-verbinding kunnen deze iBeacons voorbijgangers advertenties laten zien, maar ook kortingsbonnen aanbieden.

Testfase tot juni

De promotietest loopt van deze week tot juni in 22 Monoprix-supermarkten, maar als de resultaten gunstig zijn, kan het zijn dat het systeem uitgerold wordt naar de rest van het winkelpark. Klanten moeten de C-Wallet app op hun smartphone hebben staan en zullen vervolgens een melding krijgen om 30 euro aan kortingen te activeren.

 

"Deze innovatie is een volgende stap in onze mobiele aanpak en brengt onze communicatie qua promoties nog dichter bij de consument. Het past bij de denkwijze van Catalina France (het bedrijf waarmee Monoprix het project heeft opgezet, red.) om klantentrouw aan te moedigen en te ontwikkelen", zegt William Faivre, de CEO van Catalina France.

 

Het systeem dat Monoprix momenteel test, wordt reeds op grote schaal gebruikt in Terrasses du Port, een nieuw commercieel centrum in Marseille.

Tags: