Monoprix test beacons in 22 winkels | RetailDetail

Monoprix test beacons in 22 winkels

Monoprix test beacons in 22 winkels

Supermarktketen Monoprix gaat 22 winkels in de buurt van Parijs uitrusten met iBeacon-technologie om kortingen aan te kunnen prijzen bij klanten. Via een Bluetooth-verbinding kunnen deze iBeacons voorbijgangers advertenties laten zien, maar ook kortingsbonnen aanbieden.

Testfase tot juni

De promotietest loopt van deze week tot juni in 22 Monoprix-supermarkten, maar als de resultaten gunstig zijn, kan het zijn dat het systeem uitgerold wordt naar de rest van het winkelpark. Klanten moeten de C-Wallet app op hun smartphone hebben staan en zullen vervolgens een melding krijgen om 30 euro aan kortingen te activeren.

 

"Deze innovatie is een volgende stap in onze mobiele aanpak en brengt onze communicatie qua promoties nog dichter bij de consument. Het past bij de denkwijze van Catalina France (het bedrijf waarmee Monoprix het project heeft opgezet, red.) om klantentrouw aan te moedigen en te ontwikkelen", zegt William Faivre, de CEO van Catalina France.

 

Het systeem dat Monoprix momenteel test, wordt reeds op grote schaal gebruikt in Terrasses du Port, een nieuw commercieel centrum in Marseille.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".