Monoprix test beacons in 22 winkels | RetailDetail

Monoprix test beacons in 22 winkels

Monoprix test beacons in 22 winkels

Supermarktketen Monoprix gaat 22 winkels in de buurt van Parijs uitrusten met iBeacon-technologie om kortingen aan te kunnen prijzen bij klanten. Via een Bluetooth-verbinding kunnen deze iBeacons voorbijgangers advertenties laten zien, maar ook kortingsbonnen aanbieden.

Testfase tot juni

De promotietest loopt van deze week tot juni in 22 Monoprix-supermarkten, maar als de resultaten gunstig zijn, kan het zijn dat het systeem uitgerold wordt naar de rest van het winkelpark. Klanten moeten de C-Wallet app op hun smartphone hebben staan en zullen vervolgens een melding krijgen om 30 euro aan kortingen te activeren.

 

"Deze innovatie is een volgende stap in onze mobiele aanpak en brengt onze communicatie qua promoties nog dichter bij de consument. Het past bij de denkwijze van Catalina France (het bedrijf waarmee Monoprix het project heeft opgezet, red.) om klantentrouw aan te moedigen en te ontwikkelen", zegt William Faivre, de CEO van Catalina France.

 

Het systeem dat Monoprix momenteel test, wordt reeds op grote schaal gebruikt in Terrasses du Port, een nieuw commercieel centrum in Marseille.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.