Muzieksite van Delhaize crasht door succes spaaractie | RetailDetail

Muzieksite van Delhaize crasht door succes spaaractie

Muzieksite van Delhaize crasht door succes spaaractie

De nieuwe spaaractie van Delhaize, waarbij de klant per schijf van 20 euro een zakje met drie kaarten krijgt waarmee hij dan online liedjes kan kopen of foto's van bekende sterren kan sparen, is zo'n groot succes dat de website zaterdag is gecrasht. "Wegens het grote aantal bezoekers moesten we bij momenten delen van de website uitschakelen. En zelfs dan verliep het nog erg traag", bevestigde woordvoerder Roel Dekelver.

Star & Tunes

De actie, die pas donderdag van start ging, beleefde zaterdag haar eerste topdag. "Donderdag en vrijdag kon de site de bezoekersstroom nog aan. Maar omdat zaterdag een topdag is voor de supermarkt, hebben we dan erg veel zakjes uitgedeeld en zijn veel mensen liedjes gaan downloaden. Voor exacte cijfers is het nog wel iets te vroeg", aldus de Delhaize-woordvoerder. De "Star & Tunes"-spaaractie loopt nog tot 7 december. Delhaize biedt 13 miljoen gratis downloads aan.

De nieuwe spaaractie van Delhaize, waarbij de klant per schijf van 20 euro een zakje met drie kaarten krijgt waarmee hij dan online liedjes kan kopen of foto's van bekende sterren kan sparen, is zo'n groot succes dat de website zaterdag is gecrasht. "Wegens het grote aantal bezoekers moesten we bij momenten delen van de website uitschakelen. En zelfs dan verliep het nog erg traag", bevestigde woordvoerder Roel Dekelver.

Star & Tunes

De actie, die pas donderdag van start ging, beleefde zaterdag haar eerste topdag. "Donderdag en vrijdag kon de site de bezoekersstroom nog aan. Maar omdat zaterdag een topdag is voor de supermarkt, hebben we dan erg veel zakjes uitgedeeld en zijn veel mensen liedjes gaan downloaden. Voor exacte cijfers is het nog wel iets te vroeg", aldus de Delhaize-woordvoerder. De "Star & Tunes"-spaaractie loopt nog tot 7 december. Delhaize biedt 13 miljoen gratis downloads aan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.