Muzieksite van Delhaize crasht door succes spaaractie

Muzieksite van Delhaize crasht door succes spaaractie

De nieuwe spaaractie van Delhaize, waarbij de klant per schijf van 20 euro een zakje met drie kaarten krijgt waarmee hij dan online liedjes kan kopen of foto's van bekende sterren kan sparen, is zo'n groot succes dat de website zaterdag is gecrasht. "Wegens het grote aantal bezoekers moesten we bij momenten delen van de website uitschakelen. En zelfs dan verliep het nog erg traag", bevestigde woordvoerder Roel Dekelver.

Star & Tunes

De actie, die pas donderdag van start ging, beleefde zaterdag haar eerste topdag. "Donderdag en vrijdag kon de site de bezoekersstroom nog aan. Maar omdat zaterdag een topdag is voor de supermarkt, hebben we dan erg veel zakjes uitgedeeld en zijn veel mensen liedjes gaan downloaden. Voor exacte cijfers is het nog wel iets te vroeg", aldus de Delhaize-woordvoerder. De "Star & Tunes"-spaaractie loopt nog tot 7 december. Delhaize biedt 13 miljoen gratis downloads aan.

De nieuwe spaaractie van Delhaize, waarbij de klant per schijf van 20 euro een zakje met drie kaarten krijgt waarmee hij dan online liedjes kan kopen of foto's van bekende sterren kan sparen, is zo'n groot succes dat de website zaterdag is gecrasht. "Wegens het grote aantal bezoekers moesten we bij momenten delen van de website uitschakelen. En zelfs dan verliep het nog erg traag", bevestigde woordvoerder Roel Dekelver.

Star & Tunes

De actie, die pas donderdag van start ging, beleefde zaterdag haar eerste topdag. "Donderdag en vrijdag kon de site de bezoekersstroom nog aan. Maar omdat zaterdag een topdag is voor de supermarkt, hebben we dan erg veel zakjes uitgedeeld en zijn veel mensen liedjes gaan downloaden. Voor exacte cijfers is het nog wel iets te vroeg", aldus de Delhaize-woordvoerder. De "Star & Tunes"-spaaractie loopt nog tot 7 december. Delhaize biedt 13 miljoen gratis downloads aan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top