Nespresso brengt in de lente Boutique naar Hasselt | RetailDetail

Nespresso brengt in de lente Boutique naar Hasselt

Nespresso brengt in de lente Boutique naar Hasselt

Koffiereus Nespresso opent in het voorjaar van 2015 een verkooppunt in Hasselt. Het wordt de eerste Boutique voor Nestlé's premiumkoffieketen in de provincie Limburg.

In een beschermd historisch pand

De Hasseltse Nespresso Boutique neemt zijn intrek in een beschermd historisch pand op de hoek van de Kapelstraat en de Hoogstraat met zicht op de Grote Markt, waar tot voor kort modehuis Bella zat. Nespresso zal nauw samenwerken met het agentschap Onroerend Erfgoed en de diensten van de stad Hasselt.

 

De Boutique van 110 m² zal de kenmerkende Nespresso zones omvatten: de Grands Crus muur, de machinegalerij, de accesoiremuur en een 'tasting bar'. Volgens Nespresso zal de Boutique 12 banen creëren. Daarmee timmert Nespresso voort aan de weg: pas twee weken geleden opende het in Wijnegem Shopping Center zijn vijfde Boutique in ons land, meteen de eerste in een winkelcentrum.

 

Hasselt meer dan ooit 'trendy' bij retailers

"Met de komst van Nespresso wordt opnieuw bevestigd dat Hasselt als winkelstad hoog op het verlanglijstje staat van zowel nationale als internationale retailketens", zegt Philippe Kenens van vastgoedadviseur Cushman & Wakefield.

 

De totale verhuurde winkeloppervlakte in Hasselt dikte in 2014 aan met bijna 9.700 m², dat is 36% meer dan het jaargemiddelde van de vijf voorgaande jaren. "2014 was een goed jaar voor Hasselt. Over de laatste vijf jaar tellen we trouwens gemiddeld een vijftiental transacties in het winkellandschap van Hasselt", aldus nog Kenens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.