Nespresso brengt in de lente Boutique naar Hasselt

Nespresso brengt in de lente Boutique naar Hasselt

Koffiereus Nespresso opent in het voorjaar van 2015 een verkooppunt in Hasselt. Het wordt de eerste Boutique voor Nestlé's premiumkoffieketen in de provincie Limburg.

In een beschermd historisch pand

De Hasseltse Nespresso Boutique neemt zijn intrek in een beschermd historisch pand op de hoek van de Kapelstraat en de Hoogstraat met zicht op de Grote Markt, waar tot voor kort modehuis Bella zat. Nespresso zal nauw samenwerken met het agentschap Onroerend Erfgoed en de diensten van de stad Hasselt.

 

De Boutique van 110 m² zal de kenmerkende Nespresso zones omvatten: de Grands Crus muur, de machinegalerij, de accesoiremuur en een 'tasting bar'. Volgens Nespresso zal de Boutique 12 banen creëren. Daarmee timmert Nespresso voort aan de weg: pas twee weken geleden opende het in Wijnegem Shopping Center zijn vijfde Boutique in ons land, meteen de eerste in een winkelcentrum.

 

Hasselt meer dan ooit 'trendy' bij retailers

"Met de komst van Nespresso wordt opnieuw bevestigd dat Hasselt als winkelstad hoog op het verlanglijstje staat van zowel nationale als internationale retailketens", zegt Philippe Kenens van vastgoedadviseur Cushman & Wakefield.

 

De totale verhuurde winkeloppervlakte in Hasselt dikte in 2014 aan met bijna 9.700 m², dat is 36% meer dan het jaargemiddelde van de vijf voorgaande jaren. "2014 was een goed jaar voor Hasselt. Over de laatste vijf jaar tellen we trouwens gemiddeld een vijftiental transacties in het winkellandschap van Hasselt", aldus nog Kenens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Back to top